شیراز؛

سفری به خوشبوترین شهر فارس + تصاویر

شهرستان فیروزآباد با داشتن باغ ها و گلزارهای وسیع و عطر گلاب و عرقیاتش هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرستان فیروزآباد از شهرستان های جنوب غربی استان فارس است که از جنوب به شهرستان قیر و کارزین، از غرب به شهرستان فراشبند، از شمال به شهرستان شیراز و از شرق به شهرستان جهرم می رسد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در بخش میمند در 30 کیلومتری شرق فیروزآباد وجود باغ ها و گلزارهای وسیع با انواع گل های سرخ محمدی دیده می شود. 
سفری به خوشبوترین شهر فارس + تصاویر
امیری ادامه داد: در اواخر فروردین ماه رنگین کمانی بر دشت می کشد که عطر گلاب و عرقیات آن به مشام تمام ایرانیان و گردشگران خارجی می رسد.
سفری به خوشبوترین شهر فارس + تصاویر
وی افزود: این شهرستان منطقه ای عشایرنشین است که این امر از جلوه های خاص اجتماعی بوده و در کنار آن صنایع دستی عشایری از قبیل گبه، گلیم، فرش، جاجیم و لباس های رنگین عشایری از جلوه های هنری منطقه است.  
این مقام مسئول بیان کرد: كاخ اردشير، قلعه دختر، شهر گور، منار، نقش پیروزی، پل مهرنرسه و نقش تاجگذاری اردشیر بابکان از جمله یادمان های تاریخی این شهر است.
سفری به خوشبوترین شهر فارس + تصاویر 
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: سوغات و صنایع دستی این شهرستان قالی بافی، گلیم بافی، گبه بافی، جاجیم بافی، سیاه چادر بافی، مفرش بافی، جل اسب، رند بافی، چرخ بافی، شیشه درمه و دورچین است. 
سفری به خوشبوترین شهر فارس + تصاویر
امیری بیان کرد: دمپخت، دارتی، آش آلوک، آش بنه، سوزه پله، بولاما و باسما از غذاهای محلی این شهرستان به شمار می رود. 
این شهرستان با مرکزیت شهر فیروزآباد دارای 3 هزار و 579 کیلومتر مربع وسعت و فاصله آن تا شیراز 120 کیلومتر است.
میانگین ارتفاع آن از سطح دریا 1 هزار و 330 متر است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: سفری ، خوشبوترین ، شهر ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار