مخالفت تاجران قندهار به انتقال ریاست گمرک به بولدک

شماری از تاجران ولایت قندهار به تصمیم وزارت مالیه مبنی‌بر انتقال ریاست گمرک این ولایت به ولسوالی سپین بولدک انتقاد کرده و از مقام‌های محلی خواسته‌اند تا مانع اجرای این تصمیم وزارت مالیه شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛این تاجران در دیداری با همایون عزیزی والی قندهار گفته‌اند در صورتی‌که ریاست گمرک این ولایت از شهر قندهار به ولسوالی سپین بولدک منتقل شود، آنان با مشکلات امنیتی، رفت و آمد و قیمت‌گذاری اموال تجارتی شان مواجه خواهند شد.

براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر مطبوعاتی والی قندهار منتشر شده، وزارت مالیه تصمیم گرفته است تا ریاست گمرک این ولایت را به سپین بولدک منتقل کرده و در همانجا از واردات مالیه بگیرد.
عبدالباقی بنا یک تن از تاجران ولایت قندهار، می‌گوید که اصول نیز ایجاب می‌کند تا ریاست‌ها در داخل شهر باشند. به گفته او، خواست تاجران ولایت قندهار این است تا ریاست گمرک به داخل این شهر بماند تا آنان با مشکلات امنیتی و ترانسپورتی مواجه نشوند.

هم‌چنین یک تن دیگر از تاجران قندهار گفته است که براساس تصمیم وزارت مالیه، در صورت انتقال ریاست گمرک این ولایت به ولسوالی سپین بولدک از هر موتر مبلغ ده هزار افغانی بیشتر حصول خواهد شد که به گفته او در هیچ قانونی اساس ندارد. یک تاجر دیگر نیز می‌گوید که ریاست گمرک نرخ اجناس را در اختیار ندارد و به تاجران گفته شده که باید نرخ اجناس را از کابل بدست آورند. وی تاکید کرد که قیمت‌گذاری‌ها نیز باید در خود شهر قندهار صورت گیرد تا تاجران از سرگردانی‌های بیشتر نجات پیدا کنند.

در همین‌حال، همایون عزیزی والی قندهار نیز، به حل مشکلات تاجران تاکید کرده می‌گوید که به مشکل تاجران این ولایت باید در داخل قندهار رسیدگی شود. آقای غزیزی می‌‌افزاید که با انتقال ریاست گمرک از شهر قندهار به ولسوالی سپین بولدک، برعلاوه تهدید امنیتی مشکلات دیگری نیز دامن‌گیر تاجران این ولایت خواهد شد.

والی قندهار از رییس گمرک این ولایت نیز خواسته تا در راستای از بین بردن مشکلات تاجران تلاش بیشتر کرده و آنان را مجبور نسازد تا برای حل کوچک‌ترین مشکل، به کابل بیایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار