بندرعباس؛

بستک دیار فرهنگ و هنر ، کاوانسراها و آب انبارها+تصاویر

شهرستان بستک با قدمتی تاریخی، در قدیم محلی برای استراحت کاروان‌ها بوده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، آرامگاه ها،آسیابها،آب گرم ها،کاروانسراها، برکه ها، مساجد و خانه ها با قدمت تاریخی و معماری زیبا از جاذبه های مهم گردشگری شهرستان بستک محسوب می شود.

 موزه مردم شناسی جناح، گردش گاه ناخری ،تفرج گاه نیدان،آسیابهای آبی – تدرویه، فاریاب و بستک ، آب گرم های تدرویه،فاریاب سنگویه و فتویه ، بازارقدیم بستک ، کاروان سراهای آخوند ،بستک،کوردان، کوخرد، لرد محیا، مسجد و کتب خانه ملا محمد نامی ،مسجد جامع قدیم بستک ،مدرسه مصطفویه بستک ،قلعه شاه بنار ،قلعه های ایلود، سیبه ، توصیله و آماج ،حمام خان بستک  وحمام سیبه ، شهرتاریخی ساسانی وخانه خان بستک  تنها بخشی از جاذبه های تاریخی و معماری این شهرستا است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
 
کتابخانه خصوصی شرفا شرفایی نه تنها در استان بلکه در کشور شهرت دارد و اندیشمندان و محققان بسیاری برای بهره مندی ازذخایر آن به بستک سفر کرده اند.
 مهوه یکی از مواد غذایی سنتی منطقه بستک که در جنوب ایران شهرت فراوانی دارد. بعضی آنرا مهیاوه نیز می‌نامند.
مردم بستک به زبان لارستانی با گویش بستکی سخن می‌گویند که از دسته زبانهای پارسی جنوب غربی ایران است.
 
شهرستان بستک از شمال به لارستان، از جنوب به شهرستان گاوبندی و شهرستان بندر لنگه، از مغرب به شهرستان لامرد، و از سمت مشرق به شهرستان بندر عباس محدود می شود.
بستک دیار فرهنگ و هنر ، کاوانسراها و آب انبارها+تصاویربستک دیار فرهنگ و هنر ، کاوانسراها و آب انبارها+تصاویربستک دیار فرهنگ و هنر ، کاوانسراها و آب انبارها+تصاویربستک دیار فرهنگ و هنر ، کاوانسراها و آب انبارها+تصاویر
انتهای پیام/
برچسب ها: بستک ، کاروانسرا ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.