آبادان؛

چهارشنبه سوری و اثرات سو آن

آن‎چه این روزها به عنوان ترقه و مواد محترقه و انفجاری مورد استفاده قرار می‎گیرد نوعاً به صورت ترکیبی از مواد شیمیایی پر خطر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:موادمحترقه به قدری حساس هستند که حتی در اثر جابجایی، حملونقل، ضربه و رسیدن حرارت اندک به آنها، عمل کرده و منفجر میشوند .

امیر نجفی افزود: در اثر انفجار این مواد، انرژی زیاد به طور ناگهانی آزاد میشود و در اثر پرتاب ذرات و انرژی رهاشده، علاوه بر ایجاد حریق و صدای مهیب، خسارات جانی و مالی به بار می آورند.

وی گفت: این مواددر صورت انفجار در محیط بسته اثر تخریبی این مواد فوقالعاده زیاد خواهد بود به نحوی که 250 گرم از این مواد میتواند یک خانه با وسعت 70 متر مربع را کاملاً تخریب و ویران کند .

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: بسیار دیده شده است که این مواد در داخل کمد یا در زیرزمین نگهداری شده و بدون دخالت انسان در اثر شرایط مساعدخودبخود منفجر شدهاند.

نجفی گفت: از 25 تا 27 اسفندماه آمادهباش صد درصدی کلیه نیروهای ایستگاه‌های عملیاتی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سال نو و شور و اشتیاق مردم برای خرید و آماده شدن جهت استقبال از نوروز و میهمانان نوروزی، افزود: این موضوع موجب افزایش چشمگیر ترددهای درون شهری و ازدحام جمعیت در هسته مرکزی شهر شده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.