آبادان؛

پرداختن 474 نیروی امدادی و 118 نفر از پرسنل هلال احمر در پست‌ها به ارائه خدمات

بیش از ۱۵۹۰ عضو جمعیت هلال‌احمر خوزستان در ۹۶ پست امداد و نجات فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان گفت: در مجموع بیش از ۱۵۹۰ نفر نیرو از جمله امدادگران، نجاتگران، پرستاران و پزشکان در طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر فعالیت خواهند داشت.

علی خدادادی افزود: استان خوزستان از پتانسیل‌های زیادی برخوردار است که آثار باستانی و فضاهای تاریخی، این استان را محلی برای سیاحت گردشگران تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه خوزستان به عنوان مشهد شهدا جایگاهی برای تداعی خاطرات دفاع مقدس شده است،گفت: امیدواریم همانند سال‌های گذشته باتوجه به وظایف و رسالت‌های هلال احمر بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهیم.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای مسافران نوروزی فراهم شده که بتوانیم سالی بدون حادثه‌های جاده‌ای را آغاز کنیم.

خدادادی درباره امکانات پست‌ها گفت: در این پست‌ها 36 دستگاه آمبولانس، 14 خودروی نجات، 45 دستگاه خودروی پشتیبانی، 13 دستگاه موتور سیکلت امدادی، 5 دستگاه موتور سیکلت آمبولانس، 2 قایق شناور و یک فروند بالگرد در آماده باش خواهند بود.

وی افزود: طرح احداث خانه‌های هلال و داوطلب در حاشیه شهرها پیش‌بینی شده که این امر با هدف کاهش خطرپذیری اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: در گذشته مرکز کالیبراسیون در خوزستان وجود نداشت ولی با وجود کمبود اعتبارات هلال احمر 30نفر از مهندسین پزشکی به منظور آموزش جذب کرد و برای احداث این مرکز اقداماتی انجام داد به طوری که در ماه‌های آینده این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.