مقام آمریکایی: دقایق پیش‌رو، آبستن آزمایش موشکی دیگری بوسیله ایران

مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند آزمایش‌های موشکی ایران، مسیر دست‌یابی به فناوری تجهیز این موشک‌ها به کلاهک هسته‌ای را هموار می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت: یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این تلویزیون گفت: احتمال پرتاب یک موشک سه مرحله‌ای حامل ماهواره بوسیله ایران در هر دقیقه وجود دارد. این آزمایش موشکی با سایر تلاش‌های ایران در این زمینه تفاوت دارد و نخستین نمونه از نوع خود است که باعث می‌شود این کشور در زمینه فناوری موشک‌های بالستیک قاره‌پیما علم بیشتری به دست بیاورد.

پیش‌بینی مذکور به دنبال آزمایش‌های موشکی ایران در روز چهارشنبه انجام شده است. یک روز پیش از آن نیز ایران آزمایش‌های دیگری که به ادعای واشینگتن، تخطی از قطعنامه شورای امنیت است انجام داده بود.

این اقدامات در دومین و آخرین روز  رزمایش نظامی گسترده‌ای انجام شد که در واقع نخستین آزمایش‌های موشکی ایران پس از امضای توافق هسته‌ای این کشور به شمار می‌روند.

به ادعای مقام‌های آمریکایی، آزمایش‌های مذکور منافاتی با توافق هسته‌ای این کشور ندارد؛ اما احتمال نقض قطع‌نامه شورای امنیت بسیار بالاست.

در ادامه این مطلب آمده است: یکی از خبرگزاری‌های رسمی ایران به نقل از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور نوشت: دشمنان ایران از غرش این موشک‌ها به لرزه درآمدند.
«جو بایدن،» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در سفر به سرزمین‌های اشغالی به رژیم صهیونیستی اطمینان داد در صورت مشاهده تخطی ایران از مفاد توافق هسته‌ای این کشور، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

بایدن پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: همه ما بر سر این عقیده که ایران هسته‌ای تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود، اتفاق نظر داریم. 

در انتهای این مطلب آمده است: در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن) وزارت خزانه‌داری آمریکا 11 فرد و نهاد ایرانی مرتبط با آزمایش‌های موشکی این کشور را تحریم کرد. کشورهای غربی نگرانند تهران از طریق این آزمایش‌ها به فناوری تجهیز این موشک‌ها با کلاهک هسته‌ای دست یابد. ایران هم‌اکنون اصرار دارد چنین امکاناتی را در دسترس ندارد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار