کیهان:

خدابخش، فدراسیون جودو را با اداره کل چهار محال اشتباه گرفته است!

عضو کمیته فنی فدراسیون جودو و کوراش کشورمان گفت: خدابخش سرپرست فدراسیون جودو خودش شناسنامه ندارد که می خواهد به ما شناسنامه بدهد!

محمد کیهان در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه وررشی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: بعد از مهرآیین حدود 5 رییس فدراسیون در جودو حضور داشتند که همه آنها هم لقب دکتر را با خودشان یدک می کشیدند، مثل رضوی، امینی، رستگار و حالا هم دکتر جدیدی به نام خدابخش به فدراسیون جودو آمده که به نظر من مدارک دکترای آنها مشکوک است و باید کارشناسی شود . 

خدابخش مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری بود که ظاهرا فدراسیون جودو را با اداره کل چهارمحال اشتباه گرفته است!

خدابخش خودش شناسنامه ندارد آمده است به ما شناسنامه بدهد؟

کیهان ادامه داد: خدابخش در کاراته هم آنچنان خوشنام نبود، حالا آمده در جودو چه کار کند؟ من روز اول که به فدراسیون آمد رفتم و او را نصیحت کردم و گفتم بعضی افراد را از فدراسیون بیرون کن چون بیشتر حاشیه ها را در فدراسیون همین افراد درست کرده اند ولی او گوش نداد. 

پیشکسوت جودو کشورمان گفت: هزاران دلار خرج من شده برای روزهای سخت ، حاج یوسف  زاده و میران ثمره عمر من هستند و اینها را رها کردی و سراغ مربیان تازه کار رفتی؟

فدراسیون باید از مربی که در خط آتش است استفاده کند نه یک مربی تازه کار. یک سرباز تازه کار را به خط مقدم نمی برند. 

عضو کمیته فنی فدراسیون جودو و کوراش در خصوص تغییر مربیان تیم ملی افزود: برخی از مربیانی که برای تیم ملی حکم گرفته اند در توهم دانستن هستند و از دست رنج مربیان شهرستانی استفاده می کنند.  چندین سال است که لیگ جودو برگزار می شود ولی متاسفانه هیچ خروجی ندارد.

وی افزود: با رونمایی از خرس سیاه به عنوان نماد جودو خیالم راحت شد که مشکلات جودو حل می شود، ولی با تصمیمات سرپرست جدید فدراسیون نظرم عوض شد و اوضاع بدتری را پیش بینی می کنم. گرفتن مدال المپیک در جودو مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است . من 3 هزار ساعت در کودوکان ژاپن درس خواندم و جودو یادگرفتم و در کره ، پاکستان و خیلی از کشورهای دیگر تدریس کردم. 

وی تاکید کرد: افرادی که الان در فدراسیون جمع کرده اند همان افرادی هستند که قبلا به جودو ضربه زده اند، فدراسیون جهانی جودو فقط 5 کارمند دارد ولی فدراسیون جودو ایران 50 کارمند دارد . این افرادی که در فدراسیون سمت گرفته اند همان هایی هستند که فدراسیون جودو را به چالش کشیده اند. فدراسیون یک ارگان مردم نهاد است و نباید باشگاه داری کند ، فدراسیون نباید به دنبال مدال و کسب سهمیه باشد بلکه باید با مدیریت و برنامه ریزی و نظارت و کنترل به دنبال پیشرفت و موفقیت و ارتقا جودو باشد.

کیهان در خصوص سفرهای اخیر سرپرست فدراسیون جودو به اروپا گفت: خدابخش می گوید که به خاطر بالا بردن روحیه ملی پوشان همراهشان به اروپا رفتم، من هم به خدابخش می گویم که اگر می خواستی به ملی پوشان روحیه بدهی می رفتی و در خوابگاه نصرت در کنارشان می خوابیدی تا ببینی آنها در کجا و در چه شرایطی در اردوها به سر می برند نه اینکه با انها به اروپا بروی!

وی افزود: در هیِئت استان تهران افراد خوشنام و متهدی فعالیت می کردند که در راستای ارتقای جودو کارهای زیادی را انجام داده اند چرا به جای کمک کردن به آنها ، با رفتنشان موافقت کردی؟ مگر کارنامه بدی داشتند؟ مگر بهترین هیئت جودو کشور انتخاب نشدند؟ چرا با این تصمیم گیری های غلط و عزل و نصب های اشتباه به جودو ضربه می زنی؟ چرا مسئولان وزارت ورزش جودو را به حال خود رها کرده اند؟ 

عضو کمیته فنی فدراسیون جودو در پایان خاطر نشان کرد: جامعه جودو زخم های زیادی خورده و من از خدابخش می خواهم که از فدراسیون برود و جامعه جودو را به اهل خودش واگذار کند تا خانواده بزرگ جودو برای این زخم ها مرهمی پیدا کند چون او نه تنها نمی تواند جودو را نجات دهد بلکه با این تصمیمات غلط جودو را نابود می کند.   

انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار