ولایتی در جمع خبرنگاران :

تقلیل نیروهای روسیه در سوریه تغییری در همکاری‌ها نخواهد داشت

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: تقلیل نیروهای روسیه در سوریه تغییری در کلیت همکاری‌های میان ایران، روسیه و سوریه و همچنین حزب‌الله نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با فیصل مقداد با حضور در جمع خبرنگاران  در خصوص خروج نیروهای روسیه از سوریه و جایگزین شدن ایران دراین کشور اظهار داشت: تقلیل نیروهای روسیه در سوریه تغییری در کلیت همکاری‌های میان ایران ، روسیه و سوریه و همچنین نیروهای متعهد مانند حزب الله نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: روسی ها تاکید کرده اند که پایگاه های خودشان را دارند و ممکن است نیروهای هواییشان تقلیل پیدا کند.

 ولایتی افزود: براساس برداشت ما روسیه هر جا که لازم باشد مجددا در مبارزه بسیار مهم علیه تروریسم شرکت و اقداماتش را تشدید می کند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت نیروهای متحد سوریه در جبهه ضد تروریستی، آغاز آتش بس و مذاکرات ژنو، سوریه و متحدانش مانند ایران دست بالا را دارند و ما نسبت به آینده امیدوار هستیم، گفت: با فیصل مقداد در خصوص روابط دو کشور و همکاریهای ایران و سوریه و در حوزه دفاع از تمامیت ارضی این کشور و حقوق حقه ملت ایران صحبت کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه مردم سوریه حق تعیین سرنوشت خود را دارند، گفت: انتخابات مجلس سوریه در روز 24 فروردین که مصادف با 3 آوریل است، برگزار خواهد شد که برگزاری این انتخابات نشان دهنده اطمینان خاطر دولت از ثبات این کشور است.

ولایتی اظهار داشت: برخی کشور ها از جمله مرتجع ترین آنها، حزب الله لبنان را بعنوان تروریسم معرفی کرده است که حکایت از ناامیدی و یاس آنها دارد وگرنه کیست که نداند حزب الله موجب افتخار امت اسلامی و جامعه عرب است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار