عربستان از ابراهیم جعفری برای سفر به این کشور دعوت کرد

چند روز پس از دفاع جانانه وزیر خارجه عراق از جنبش حزب‌الله لبنان، عربستان از جعفری برای سفر به این کشور دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «الاخبار» لبنان، پس از گذشت چند روز از مخالفت ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، با مصوبهٔ شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خواندن حزب الله لبنان، عربستان از وی برای سفر به این کشور دعوت کرد. 

الاخبار نوشت: علی رغم اینکه سفر دیروز سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق، به عربستان، از لحاظ زمانی سوال برانگیز بود، مسأله‌ای که آن را تحت الشعاع قرار داد و بر آن سرپوش گذاشت دعوت عربستان از ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، برای سفر به این کشور بود. این دعوت پس از گذشت چند روز از مخالفت ابراهیم جعفری، نماینده عراق با مصوبهٔ شورای مجلس همکاری خلیج فارس، مبنی بر ذکر حزب الله در لیست سازمانهای تروریستی، انجام شد. مخالفت جعفری موجب تیرگی روابط دو کشور گردید. 

خبرگزاری «کل العراق» به نقل از عبود عیساوی، نماینده پارلمان عراق، که جبوری را در این سفر همراهی می‌کند، گفت: ثامر سبهان، سفیر عربستان در عراق که هیئت عراقی را در این سفر همراهی می‌کند، از دعوت کشورش از ابراهیم جعفری برای سفر به این عربستان خبر داد. وی گفت: سفر وزیر خارجهٔ عراق ترجیحا پس از بازگشت هیئت پارلمان عراق از عربستان انجام خواهد شد. 

دفتر جبوری ضمن صدور بیانیه‌ای گفت: جبوری در دیدار با ملک سلمان، پادشاه عربستان، در مورد تلاشهای مشترک کشور برای حفظ امنیت و ثبات منطقه و مقابله با سازمانهای تروریستی، بحث و گفتگو گرده است. در این بیانیه آمده است: ملک سلمان ابراز امیدواری کرد «عراق بتواند بحران‌ها را پشت سر گذاشته و به خواسته‌های مردمش تحقق ببخشد.» 

ملک سلمان گفت: «عراق کشوری بزرگ و دارای پیشینه‌ای با شکوه است که هر عربی به آن افتخار می‌کند، و تمام ملزومات موفقیت و پیشرفت را در خود دارد.» 

جبوری همچنین با محمد بن سلمان، جانشین ولی عهد عربستان نیز دیدار کرد. محمد بن سلمان در این دیدار گفت: عربستان به عراق در جنگ با تروریست کمک خواهد کرد، سلمان افزود: عربستان برای ایجاد راههای همکاری مشترک در تمام زمینه هاست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
عربستان قصد کشتن ابراهیم جعفری رو داره ، بهتر اینکه از دعوت را منتفی کنه
آخرین اخبار