رحیم: پکن سکوی رسیدن به ریو است

سرپرست تیم ملی بوچیا گفت: قهرمانی در مسابقات جهانی چین می تواند اولین سهمیه پارالمپیک ریو را در رشته بوچیا رقم بزند.

محمد رحیم در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: قصد داریم با حضور در مسابقات جهانی چین سهمیه ریو را بدست آوریم و برای اولین بار حضور در پارالمپیک را تجربه کنیم.

مسابقات جهانی بوچیا که به میزبانی چین برگزار می شود آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک ریو است و مریم ملکی فلاح با توجه به تائیدی که از نظر کلاس بندی و فنی دارد تنها نماینده کشورمان در این رقابت ها است. 
 
وی افزود: 24 کشور در این رقابت ها حضور دارند و از آسیا کره جنوبی، تایلند، تایوان و  چین از قدرت های بوچیا هستند و از حریفان سر سخت به حساب می آیند و برزیل و پرتغال نیز از قهرمانان این رشته هستند که برای کسب سهمیه در مسابقات جهانی چین حضور دارند.

رحیم ادامه داد: رشته بوچیا دارای 4 کلاس بندی است که بر اساس توانایی و محدودیت ورزشکاران تقسیم می شود و نماینده کشورمان در کلاس BC4 حضور دارد که کلاس بندی وی مورد تائید کمیته پزشکی قرار گرفته است.

سرپرست تیم ملی در خصوص اردوهای آمادگی گفت: تاکنون چندین اردو برگزار شده و آخرین مرحله آن که متصل به اعزام است تا 27 اسفند ادامه دارد و روز 28 اسفند تیم ملی متشکل از یک ورزشکار و فاطمه نوروزی به عنوان مربی به پکن اعزام می شود.

وی عنوان داشت: اول فرودین ماه بعد از تائید کلاس بندی نهایی و مراسم افتتاحیه رقابت ها در 8 گروه و 4 کلاس آغاز و تا 7 فرودین ادامه می یابد و نفرات اول هر کلاس می توانند سهمیه ریو را دریافت نمایند.

سرپرست تیم ملی در پایان گفت: با توجه به اینکه سابقه قهرمانی و حضور در رقابت های جهانی را نداشتیم و تنها موفق به کسب عنوان سومی و چهارمی مسابقات آسیایی شدیم، امیدوارم بتوانیم علاوه بر کسب عنوان قهرمانی سهمیه ریو را نیز بدست آوریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار