تقاضا کلید اصلی عبور از رکود بازار سنگ آهن/چین مصرف کننده اصلی سنگ آهن ایران

جهت عبور از رکود موجود در بازار سنگ آهن باید میزان تقاضا را افزایش داد تا عرضه مازاد این صنعت از بین برود.

کلید اصلی عبور از رکود بازار سنگ آهن تقاضا استپدرام سلطانی نائب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،: قیمت سنگ آهن در 20 ماه گذشته روندی نزولی را برای خود رقم زده بود که این کاهش قیمت تا دو ماه قبل نیز ادامه داشت؛ اما در دو ماه اخیر شاهد افزایش 20 درصدی قیمت بوده ایم که همین امر موجب ترمیم بازار سنگ آهن شده است.

وی مقرون به صرفه نبودن استخراج و بهره برداری از معادن کوچک و متوسط را از جمله مهمترین مشکلات صاحبان معادن در زمان رکود دانست و عنوان کرد: معادنی که در فاصله طولانی تر با بنادر و مصرف کنندگان داخلی قرار داشتند پس از استخراج زیان چشمگیری را متحمل شده اند.




کلید اصلی عبور از رکود بازار سنگ آهن تقاضا است

سلطانی اظهار داشت: تغییرات 45 روز گذشته موجب شد تا معادنی که در این بحران آسیب دیده و حتی تعطیل شده بودند مجددا فعالیت خود را آغاز کنند که طبیعتا تغییر قیمت در این حوزه بر همه معادن حتی معدن های بزرگ دولتی هم تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: در زمان بحران به وجود آمده برای این صنعت کشورهایی همچون برزیل و استرالیا نیز دچار مشکلاتی شده و برخی از پروژه های برنامه توسعه آنها نیز متوقف و به آینده مکول شده است.

*** چین مصرف کننده اصلی سنگ آهن ایران است

سلطانی عنوان کرد: این افزایش قیمت فقط تا حد کمی می تواند مسائل مالی معدن داران را جبران کند  و شاید بتواند تراز منفی به وجود آمده را از بین ببرد اما با وجود این شرایط معادن کشور روزهای سختی را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: چین مصرف کننده اصلی سنگ آهن ایران است زیرا این کشور به دلیل کاهش نرخ رشد اقتصادی ، کاهش ساخت و ساز و توجه به استانداردهای زیست محیطی تا حد زیادی تولید فولاد داخلی خود را کاهش داده است.


کلید اصلی عبور از رکود بازار سنگ آهن تقاضا است

سلطانی افزود: تقاضا کلید اصلی عبور از رکود فعلی در بازار سنگ آهن است زیرا در حال حاضر عرضه ما نسبت به  تقاضای جهانی مازاد دارد و تا زمانی که با عرضه اضافی در کشور مواجه باشیم نمی توانیم این رکود را از بین ببریم و بازار را تغییر دهیم.

وی عنوان کرد: رشد فعلی تقاضا در زمینه سنگ آهن به دلیل افزایش پروژه های مناطق شمالی و غربی چین است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار