ادعای کار‌تر: رفتار ایران با ملوانان ما غیر حرفه‌ای بود/ اقدامات تهران موجب بی‌ثباتی در منطقه شده است

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی مضحک، ایران را عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا، در سخنان خود در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: ایران با اقدامات بی‌پروای خود عامل بی‌ثبات کردن منطقه است. 

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: توافقنامه هسته‌ای برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خوب است، اما از سوی دیگر نگرانی هایی در برابر این کشور وجود دارد. به این علت که این کمیته به مسئله ایران توجه ویژه ای دارد می خواهم درباره ایران و تعامل آن در ماه ژانویه با ملوانان ما سخن بگویم. همانطور که تاکید کردم این اقدام ایران غیرحرفه ای و ناهماهنگ با قوانین بین المللی و عامل برانگیختن خشم بود. به علت اقدام بی‌پروای ایران و ضربه زدن آن به ثبات، وزارت دفاع بر لزوم اطمینان از بازدارندگی در برابر این کشور و تجاوزگری آن به ویژه در زمینه جنگ سایبری تاکید دارد.

کار‌تر گفت: باید از بازدارندگی در برابر ایران اطمینان پیدا کنیم. 

وی افزود: ما از فناوری استفاده می کنیم، زیرا فرصتی برای ماست. اما دشمنان هم می خواهند از فناوری استفاده کنند. سازوکارهایی برای بازدارندگی در این زمینه در برابر دشمنان وجود دارد، اما باید اطمینان حاصل شود هر کشوری که به دنبال تعرض باشد، از این اقدام پشیمان خواهد شد. 

گفت: در این جلسه درباره بودجه سال 2017 سخن خواهیم گفت. این بودجه سرآغاز تحولی در وزارت دفاع خواهد بود. نگاه ما به آینده است. ما همزمان با جنگیدن باید برای ده، بیست و سی سال آینده هم آماده شویم. ما باید خود را برای دوره راهبردی جدید آماده کنیم. روشن است که آمریکا امروز رهبر جهان و شریک اساسی در برقراری ثبات و امنیت در سراسر جهان از زمان جنگ جهانی دوم است. 

کارتر افزود: ما با پنج چالش اصلی روسیه، چین، کره شمالی، ایران و تروریسم روبرو هستیم که باید به همین علت بودجه را افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: باید داعش را به طور کامل شکست دهیم. داعش سرطانی در عراق و سوریه است که شاهد گسترش آن در آفریقا و دیگر مناطق از جمله افغانستان هستیم. ما از دولت و ملت افغانستان حمایت خواهیم کرد. ما منابع مالی اضافی به جنگ با داعش اختصاص خواهیم داد. ما خواهان افزایش پنجاه درصدی بودجه مبارزه با داعش هستیم. 


وزیر دفاع آمریکا گفت ما می خواهیم در برابر تجاوزگری روسیه بازدارندگی ایجاد کنیم. منطقه دیگر آسیا و حوزه اقیانوس آرام است. عملکرد خصمانه چین مسئله خوبی نیست. ما تلاش می کنیم توازن در این منطقه را در سال های آینده تضمین کنیم. کره شمالی یکی دیگر از چالش هاست و به همین علت نیروهای ما در شبه جزیره کره آماده هستند حتی اگر امشب جنگی رخ دهد.
 
وی خاطر نشان کرد: نود درصد از شرکای ما در ائتلاف بین المللی به کمک به ما برای شکست دادن داعش پایبند هستند. ما پالایشگاه های نفت وابسته به داعش را هدف قرار دادیم. ما عمر الشیشانی را به قتل رساندیم.

کارتر در ادامه مدعی شد یکی از مسایل روشن آن است که ورود روسها بر جنگ ما ضد داعش تاثیری نداشت. ما عملیات خود را در ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق و سوریه گسترش دادیم. این اقدام تا زمان شکست کامل داعش ادامه خواهد داشت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
شما حاکمان آمریکا و شرکایتان همچون ناتایناهو ، اولاند ، نخست وزیر انگلیس ،اسطبل چند هزار نفری پادشاهان سعودی و سایر همپالگی هایتان همچون شیخکهای خلیج فارس بیشرمترین موجوداتی هستید که کره خاکی به خود دیده است که روز را انکار میکنید. مجوز تربیت تروریستها به سعودی میدهید و در تنگناها شبانه از طریق هوا به تروریستها اسلحه و مهمات میرسانید و بعد هم با آتها مبارزه میکنید.ننگ ابدی بر شما ای بی شرمها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
غلط کرده باجدبزرگ وارسگش اگه خودآنهادرچنین شرایطی بودن مثل ماآقایی میکردن ودرعرض ۲۴ساعت سربازان راآزادمیکردن ویاآن گونه پذیرایی میکردم معلومه نه آنهاهرطورچه غلطی میکردم در سرزمین ماکه اینگونه دسگیربشن پس ازاین بعدهم اگرچنین غلطی ازشان سربزنه بازم آش همان است وکاسه همان به جزآزادی زودپس شماییدکه منطقه رابی ثبات کردیدکه از هزاران کیلومترآنطرف ترآمده وبه خاک عزیزمان بدون اجازه واردشدیدپس ازاین به بعدمواظبه خودتان باشیدکه ازاین گونه گوههانخوریدتاسرشکسته نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
دوست عزیز همشو خوب گفتیا فقط این بند آخرت:
"ازاین به بعدمواظبه خودتان باشیدکه ازاین گونه ***** نخوریدتاسرشکسته نشوید " یکم ادبیات جملتو خراب کرد.
ولی در مجموع دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
خودشون تروریست میسازن بعد خودشون جمع میکنن . ایران و ایرانی مثل قوم وحشی امریکایی سرخپوستها رو نکشت تا املاکشون رو اشغال کنه . ظاهرا با جنگ هشت ساله آدم نشدید .اشکال نداره آدمتون میکنیم اگر نشدید نابودتون میکنیم .به چی مینازید ؟ به سربازهای ویژه که تا یه سپاهی میبینن شلوارشونو خیس میکنن ! ما از تبار علی و خمینی هستیم ما مرگ رو شرمنده میکنیم .ترس از ما وحشت داره .امتحانش مجانیه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
بنازم به کلامت
آخرین اخبار