شیراز؛

نخستین و مهم‌ترین مشکل و بحران در فارس، آب است

آیت‌الله اسدالله ایمانی،نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت:نخستین و مهم‌ترین مشکل بحرانی این استان آب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با یادآوری مشکل جهانی آب، نخستین و مهم‌ترین مشکل فارس را بحران آب دانست و اظهار داشت: مسئولان این استان باید هم در تولید و هم در مصرف و بهره‌برداری از آب برنامه داشته و برابر آن عمل کنند.

وی با اشاره به این‌که به‌ جایی رسیده‌ایم که مجبوریم آب را از عمق 300 متری زمین برداشت کنیم تصریح کرد: آب چاه‌ها ذخیره هزاران ساله است که نباید این سرمایه گران‌بها را بدون برنامه و استفاده بهینه هزینه کرد.

امام‌ جمعه شیراز خطاب به مردم و مسئولان خاطرنشان کرد: فوق‌العاده باید نسبت به وضعیت آب این استان احساس خطر کرده و حساب‌ شده از این نعمت‌ الهی برداشت و مصرف کنید.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روحانیت که در رأس آن مرجعیت قرار دارد، همواره در جامعه اثرگذار بوده و در ادامه انقلاب که حضرت امام خمینی (ره) آن را آغاز کرد راه و مسیر انقلابی خود را ادامه داده است.

وی تداوم راه این انقلاب را انقلابی بودن و انقلابی ماندن دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مدام بر این امر تأکید داشته و دارند که خبرگان و حوزه‌های علمیه باید انقلابی عمل کنند چراکه در غیر این صورت انقلاب به خطر می‌افتد.

ایمانی اظهار داشت: این روزها از قلم، فکر و زبان برخی تراوش و مطرح می‌شود که دیگر نباید انقلابی باشیم و با نظام سلطه دربفتیم چراکه برای ما مشکل درست می‌کنند که خطرناک‌ترین حرکت علیه انقلاب است و رهبری معظم نسبت به این مسئله موضع گرفته و می‌گیرند.

وی اضافه کرد: نظام استکبار و آمریکا با حکومتی فقط به‌نام ولایت مطلقه فقیه و جمهوری اسلامی مشکل ندارند اما نسبت به اسلامی و انقلابی عمل کردن ما واکنش نشان می‌دهند و این نحوه را نمی‌توانند بپذیرند.

امام‌ جمعه شیراز با تقدیر از مردم ولایت‌مدار فارس و شهر مقدس شیراز به‌خاطر تشییع شکوهمند 110 شهید گمنام تصریح کرد: شجره طیبه شهادت را باید حفظ کنیم چراکه آنچه داریم از برکت خون و ایثارگری‌های شهداست.

خطیب جمعه شیراز در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه سومین حرم اهل‌بیت (ع) با اشاره به ناکامی آمریکا در شورای امنیت نسبت به موضوع آزمایش‌های موشکی ایران خاطرنشان کرد: باوجودی‌ که این آزمایش‌ها نه با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و نه با مفاد برجام مغایرت و مخالفتی نداشت اما باز نیز دست برنداشتن آمریکا از دشمنی با ایران اسلامی بار دیگر نمایان شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار