بازجویی از 14 افسر نیروی هوایی آمریکا به اتهام مصرف مواد مخدر

14 نظامی آمریکایی در یک پایگاه موشکی هسته‌ای در ارتباط با مصرف غیرمجاز مواد مخدر از کار معلق شده‌ و تحت بازجویی قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، ارتش آمریکا اعلام کرد تقریباً همۀ 14 افسر نیروی هوایی دستگیر شده از اعضای نیروی امنیتی یکی از مجتمع‌های هسته‌ای این کشور در پایگاه هوایی وارِن در ایالت وایومینگ هستند.

ژنرال رابین رَند، فرمانده نیروهای هسته‌ای آمریکا با اعلام اینکه این افراد خارج از شیفت کاریِ خود مرتکب این عمل شده‌اند، افزود: «اتهامات مربوط به مصرف مواد از سوی این 14 افسر نیروی هوایی موثق است.»

مقام‌های آمریکایی دو سال پیش هنگام بازدید چاک هیگل، وزیر دفاع وقت از تیپِ 90 موشکی پایگاه هوایی وارن، افشا کردند که تعدادی از افسرانِ مسئول پرتاب موشک به خاطر مصرف مواد بازجویی شدند.

در پی بازرسی از این افراد مشخص شد بسیاری از افسران مسئول پرتاب موشک در آزمون‌های مهارتی خود در پایگاه نیروی هوایی ملم ستورم تقلب می‌کردند.

نتایج تحقیق مرکز ارزیابی‌های استراتژیک و بودجه امریکا (CSBA) که با پنتاگون همکاری دارد، نشان می‌دهد وزارت دفاع امریکا در 30 سال آینده برای به روزرسانی تدریجی تمام موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای، زیردریایی‌ها و هواپیماهای مجهز به کلاهک‌های هسته‌ایِ خود حدود 1 تریلیون دلار نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار