۳۷۲۳ تماس با ۱۴۹۰ و ۱۹۰/ بیشترین شکایت های بهداشتی

سامانه کشوری شکایات مردمی(۱۴۹۰ یا ۱۹۰) از ابتدای اسفند تا پایان روز ۲۷ اسفند ۹۴، ۳۷۲۳ تماس مردمی دریافت کرده که بیش از۹۱ درصد آن رسیدگی شده و حدود ۹ درصد نیز در دست اقدام است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیشترین شکایات مردمی به ترتیب مربوط به دریافت بهای کالا توسط افراد مرتبط با طبخ، تهیه و توزیع مواد غذایی، عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، عرضه مواد غذایی بسته بندی فاسد، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و همچنین عدم رعایت نظافت عمومی محل کار بوده است.

همچنین اماکن مسکونی، بقالی و سوپرمارکت، اغذیه و ساندویچی، سلف سرویس رستوران، نانوایی و کترینگ جزء بیشترین صنوف مورد شکایت مردم بوده اند.

نتایج بازرسی های کارشناسان بهداشتی نیز منجر به اخطار کتبی، معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی بهداشت و درمان، رفع نقص، اعلام به دستگاه های برون بخشی و معدوم سازی کالا شده است.

مردم می توانند در صورت شکایت از وضعیت بهداشتی اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی با سامانه۱۹۰ یا ۱۴۹۰ تماس بگیرند.
منبع:مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار