کرمان؛

اجرای برنامه‌هایی شاد تا پایان تعطيلات نوروزی در کرمان

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان ضمن تبريک سال نو، از برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزي مفرح و شاد توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت ‌الاسلام‌ سید مرتضی حسینی با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبري افزود: معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري کرمان تمام سعي خود را در سال جديد به کار مي‌گيرد تا به اين مهم، جامه‌ي عمل بپوشاند.

وي با اشاره به آغاز برنامه‌هاي نوروزي معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري کرمان، برگزاری تور کرمان‌گردی با عنوان «کرمون گردون»، جنگ شادی 95، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کرمان، جشنواره عکس گردشگری کرمان، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، اجرای تئاتر کودک و نوجوان، برپایی نماز جماعت در پارک‌های سطح شهر و نیز ایستگاه‌های «از من بپرس» را از جمله کارها و اقدامات اين معاونت در ایام نوروز دانست.

معاون فرهنگي اجتماعي شهردار کرمان گفت: به منظور راحتی و فراهم بودن شرایط اقامه نماز برای مسافران نوروزی که از آدرس مساجد کرمان واقف نیستند، با هماهنگی با جمعی از طلاب، نماز جماعت در بعضی از پارک‌های شهر کرمان که در ستاد تسهیلات نوروزی به عنوان پارک اسکان مسافران در نظر گرفته شده‌اند؛ اقامه می شود.

وی همچنین از استقرار چندین ایستگاه راهنمای مسافران نوروز با نام ایستگاه «از من بپرس» در نقاط مختلف و به خصوص پرتردد شهر کرمان خبر داد و گفت: این معاونت به تهیه و چاپ کتابچه اطلاعات سفر به تیراژ تعداد 5 هزار نسخه اقدام کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی به برگزاری نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی در پارک شهید و مشاهیر اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه تا تاریخ 15 فروردین ماه سال 95 برپاست و انواع کتاب برای سنین مختلف در آن عرضه می‌شود.

وی گفت: ساعت کار این نمایشگاه از 9 صبح تا 21 شب است و کلیه کتاب‌های آن با 20 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان همچنین از تهیه و چاپ 5 هزار بروشور ایمنی در سفر در ایستگاه‌های «از من بپرس» نیز خبر داد و افزود: همچنین بیلبورد و سازه‌های تبلیغاتی و بنرهایی در خصوص ایام نوروز در سطح شهر نصب شده است.

وی تهیه و چاپ 20 هزار نقشه‌ی شهر کرمان را از دیگر کارهای این معاونت برای ایام نوروز و ارائه خدمات به مسافران نوروزی ذکر کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان همچنین با بیان این که تورهای «كرمون گردون» در ایام نوروز به صورت ویژه برگزار می‌شود؛ افزود: این تور که در طول سال جهت دیدن بهتر شهر کرمان و آشنایی بیشتر با تاريخچه‌ي مكان‌هاي تاريخي اين شهر برگزار می‌شود؛ در ایام نوروز به صورت ویژه و به شکل یک روزه و نیم روزه از دوم تا دوازدهم فروردین ماه 95 برای مسافران و شهروندان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسيني با اشاره به این که در اين تور تفريحي گردشگري، نكاتي در مورد تاريخچه مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرستان کرمان و وقايعي كه بر اين مكان‌ها گذشته است؛ ارائه مي‌شود كه افراد كمتر شنيده و يا دیده‌اند؛ تصریح کرد: تور کرمون گردون برای اولین بار در کشور در سال90 در شهر کرمان برگزار شد و بعد از استقبال خوب از آن، به عنوان الگو در سایر شهرهای کشور استفاده و راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: تور نیم روزه در نوبت صبح از ساعت 9 تا 13 و در نوبت عصر از ساعت 15 تا 19 و تور روزانه از ساعت 9 صبح تا 19 بعد از ظهر از تاریخ دوم تا دوازدهم فرودین 95 برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، راهنمایان خبره، میان وعده، صرف ناهار در یکی از بهترین رستوران‌های شهر کرمان، اتوبوس‌ و... را به عنوان بخشی از خدمات این تور ذکر کرد و گفت: هزینه‌ی تور نیم روزه هفت هزار و تور روزانه 38 هزار تومان است که این هزینه برای کلیه خدمات ذکر شده و نیز ورودی‌های مکان های گردشگری است.

وي ادامه داد: استان كرمان جزوء استان هاي داراي جاذبه هاي فراوان گردشگري و تاريخي است و بايد از اين ظرفيت استفاده كرد. بنابراين ما مي كوشيم با برگزاري اين تورها، مسافران نورزی از تفرج در این شهر نهایت لذت را ببرند.

معاون فرهنگي اجتماعي شهردار كرمان به خدماتي كه در اين تور ارائه مي شود؛ اشاره كرد و گفت: مجموعه ي بازار كرمان شامل كاروان سراهاي قديمي، مساجد داخل بازار و مسجد جامع، موزه هاي شهر مثل موزه هاي صنعتي و باغ موزهي هرندي، كتابخانه‌ي ملي، يخدان مؤيدي، باغ فتح آباد، باغ شاهزاده، شاه نعمت‌الله ولی و... از جمله نقاطي است كه افراد مي توانند با حضور راهنماي گردشگري از آنها بازديد كنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان مي‌توانند بليت تور «كرمون گردون »را ایستگاه‌های «از من بپرس» شهرداری کرمان که در نقاط مختلف شهر کرمان تعبیه شده‌اند و نیز محل حرکت اتوبوس‌های این تور واقع در مجموعه فرهنگی شهید مطهری واقع در انتهای خیابان آیت‌الله صالحی شهر کرمان تهیه کنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن‌های 5- 32533834- 034 تماس حاصل نمايند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان با بیان این که بلیت این تور در ایستگاه‌های «از من بپرس شهرداری» با 10 درصد تخفیف ارایه می‌شود؛ گفت: معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري كرمان، تور «كرمون گردون» را با همكاري سازمان اتوبوسراني كرمان و حومه برگزار مي كند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در پایان این تور، گردشگران به نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کرمان که توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در محل پارک مطهری راه‌اندازی شده است برده می شوند تا مسافران از یک مکان معتبر و مطمئن سوغات و صنایع دستی کرمان را خریداری کنند.

وی افزود: به همین جهت سعی کرده ایم بهترین و مرغوب ترین صنایع دستی و سوغات صرفا کرمانی را در این مکان عرضه کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان همچنین به برگزاری جنگ 95 در ایام نوروز توسط این معاونت اشاره کرد و ادامه داد: این جنگ از دوم تا دوازدهم فروردین، هر شب از ساعت بیست در تالار خانه شهر کرمان آغاز می‌شود و طی آن هنرمندان مطرح استان به اجرای برنامه‌های مفرح و شاد می‌پردازند.

وی تصریح کرد: اجرای تئاتر کودک و نوجوان در تالار آفتاب فرهنگسرای کوثر شهرداری کرمان که چندی پیش از جشنواره‌ی منطقه ای معلولان کشور جوایز متعددی کسب کرده بود؛ از دیگر برنامه های این معاونت در ایام نوروز است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان به برگزاری جشنواره عکس گردشگری کرمان نیز اشاره کرد و گفت: افراد می توانند عکس های خود را از آداب و رسوم نوروزی، سفره های هفت سین سطح شهر ، المان های نوروزی به سایت www.kermanfest.ir بفرستند و در جشنواره‌ی عکس گردشگری کرمان که از 25 اسفند ماه آغاز می شود و آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان 31 فروردین ماه 95 است ارسال کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تعطیلات ، نوروزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار