سمنان؛

اطلاعيه نوروزي شركت گاز استان سمنان

شركت گاز استان سمنان از مردم خواست با رعايت نكات ايمني در ايام نوروز ، امنيت و آسايش را به خانواده هاي خود هديه نمايند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،شركت گاز استان سمنان با صدور اطلاعيه اي از مردم شريف استان سمنان خواست با رعايت نكات ايمني در ايام نوروز ، امنيت و آسايش را به خانواده هاي خود هديه نمايند.
 شركت گاز استان سمنان در اين اطلاعيه آورده است : روابط عمومي شركت گاز استان سمنان ضمن آرزوي سالي خوش براي آحاد مردم شريف استان سمنان از هم استاني هاي عزيز خواهشمند است با رعايت نكات ايمني زير در ايام نوروز امنيت و آسايش را به خانواده خود هديه نمايند.

1) فقط از لوازم گازسوز استاندارد استفاده نمايند.

2) اگر به بعضي از شيرهاي مصرف فعلي هيچگونه وسيله گازسوزي وصل نشده و مورد استفاده قرار نمي گيرند لازم است حتما با در پوش مسدود شوند تا چنانچه احيانا شير مصرف باز شد و يا داراي نشتي بود ، گاز از لوله خارج نشده و حادثه اي بوجود نيايد.

3) چنانچه براي مدت طولاني قصد استفاده از وسايل گازسوز را نداشته باشيد حتما شير مصرف آنرا به حالت بسته نگهداريد.

4) در صورت ترك منزل براي مدت طولاني حتما شير اصلي گاز بغل كنتور را علاوه بر شيرهاي داخلي منزل ببنديد.

5) در موقع برگشت از مسافرت و درهنگاميكه قصد داريد شير اصلي گاز بغل كنتور را باز كنيد ، در ابتدا لازم است اطمينان حاصل نمايند كه كليه شيرهاي مصرف وسايل گازسوز بسته است. در غير اينصورت حتي اگر شير مصرف يك وسيله باز باشد امكان بروز خطر وجود دارد.

6) براي اطمينان از عدم وجود نشتي گاز، قطعات لوازم گازسوز و محل اتصالهاي آنها به سيستم لوله كشي را دائما بوسيله اسفنج و كف مواد شوينده بازرسي نمايند ، چنانچه بر روي هر يك از آنها حبابي تشكيل شود نشان دهنده نشت گاز است. چنانچه به هنگام آزمايش متوجه نشت گاز شديد فورأ شير مصرف آن وسيله گازسوز را ببنديد و به بررسي و رفع علت اقدام نمائيد.

7) توجه نمايند كه هرگز براي پيدا كردن محل نشت گاز از شعله كبريت و امثال آن استفاده نكنيد.

8) اجاق گاز و ساير لوازم گازسوز را در معرض كوران هوا و جريان باد قرار ندهيد و از سر رفتن غذا بر روي اجاق گاز جلوگيري نمايند.

9) هنگام استشمام بوي گاز ضمن حفظ خونسردي خود ابتدا نفرات را ازمحل خارج وسپس شيراصلي گازرا بسته واز ايجاد هرگونه شعله ياجرقه خودداري ومراتب را سريعا" نيروهاي پست امداد گاز به شماره 194 و يا آتش نشاني به شماره 125 اطلاع دهيد.

10) چنانچه درميان اطرافيان شما كساني هستند كه نحوه رفتارصحيح با لوازم گازسوز را نمي دانند وخطرات گاز را نمي شناسند، آنها را راهنمايي كنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار