آخرین تحولات سوریه:

اعزام عناصر داعش به تدمر/ آغاز مجدد مذاکرات در ژنو

گروه تروریستی داعش ده‌ها نفر از عناصر خود را برای جنگ علیه ارتش سوریه از رقه به تدمر فرستاد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، گروه تروریستی داعش ده‌ها نفر از عناصر خود را برای جنگیدن علیه نیروهای ارتش سوریه و شبه‌ نظامیان وفادار به آن‌ها از رقه به تدمر اعزام کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد درگیری میان ارتش سوریه و عناصر داعش در اطراف تدمر و در منطقه‌ "ام شرشوح" حمص همچنان ادامه دارد. این در حالی است که ارتش سوریه دوباره مناطقی از شهر "تلبسیه" و روستای "غنطو" را هدف قرار داده‌است.

ارتش سوریه و حامیان آن‌ها از ماه مه (خرداد) سال گذشته در حال تلاش برای در دست گرفتن کنترل استان حمص و آزاد‌سازی آن از دست داعش هستند.

روسیه نیز پیش‌تر اعلام کرده بود همه‌چیز برای شکست داعش در "تدمر" آماده است.
همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه از بمباران منطقه "عندان" حلب به‌ وسیله نیروهای ارتش خبر داد. صدای انفجار از محورهای ارتباطی منطقه "منبج" و "پل قره قوزاق" نیز همچنان به گوش می‌رسد.

تحولات نظامی سوریه در حالی رخ می‌دهد که دی میستورا امروز (دوشنبه) دیدارهایش را با هیات نظامی و مخالفان سوریه در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم برای تحقق روند انتقال سیاسی در این کشور از سر می‌گیرد.هیات مخالفان سوریه در نشست ژنو اعلام کرد که با هرگونه تاخیر در دور آتی مذاکرات به درخواست هیات دولت سوریه و موکول کردن مذاکرات به بعد از انتخابات پارلمانی که قرار است 13 آوریل (25 فروردین) برگزار شود، مخالف است.

سالم مسلط، سخنگوی هیات عالی مذاکرات گفت: هیات معارضان سوری به مهلت تعیین‌شده از سوی سازمان ملل متعهد است. وی دمشق را به تلاش برای به تعویق انداختن مذاکرات متهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار