سنندج؛

بانه قطب اصلی گردشگری غرب کشور اماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

شهرستان بانه در شمال‌غربی استان کردستان و در فاصله 242 کیلومتری سنندج با جاذ به های گردشگری فراوان اماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه جوان از سنندج، طبیعت کوهستانی و جنگلی، قیمت بسیار ارزان کالا و خدمات به علاوه نرخ مناسب تسهیلات و امکانات ویژه مسافر مانند مراکز اقامتی، رستوران و سویت های اجاره ای برای اسکان مهمانان  شرایط لازم برای تبدیل شدن شهر بانه به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری غرب کشور را فراهم کرده است تا جایی‌ که در ده سال اخیر بیشترین تعداد گردشگر استان را به خود اختصاص داده است.

وجود پاساژها و مراکز خرید ارزان و لوکس وافزایش این پاساژها و مغازه ها در سایه امنیت حاکم بر منطقه سبب جذب بیشتر گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهر زیبا شده است.
شهرستان‌ بانه‌ دارای‌ سه  شهر اقماری  آرمرده‌، بوئین‌ و کانی‌ سور است‌ هر کدام از شهرهای کوچک شهرستان بانه دارای جاذبه های توریستی و گردشگری خاصی است که در نوع خود در منطقه بی نظیر است.
پوشش مردم بانه پوشش زیبای  کردی است ،زنان از پارچه‌های رنگارنگ برای دوخت لباس استفاده می‌کنند و شالی هم بر روی آن می‌بندند .
جدای از وجود پاساژها و مراکز خرید، حمام‌ خدری‌،حمام مرزبانان,دشت سورین، پارک پیرمراد، دوکانان، کوه‌ آربابا، کوه جنیره، غار شوی، آب گرم سالوک، روستای نجنه، منطقه هفتاش ، و منطقه بیاندره، رودخانه  بانه و سد بانه از اماکن و جاذبه‌های دیدنی این شهرستان مرزی است که هر سال جمع زیادی از توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می‌ کنند.
در کنار پاسازهای متعدد  حمام قدیمی هنوز خود نمایی می کند که دارای فضاهای  مختلفی است که در اکثر حمام‌های قدیمی استان کردستان استفاده شده است. هم اکنون قدیمی‌ترین اثر معماری موجود در شهر بانه است، که مربوط به اواخر دوره قاجار یعنی دوره پهلوی اول است .
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.