عکس های هوایی خیره کننده یک خلبان + تصاویر

یاسن تودوروف عکاس و خلبان اهل بلغارستان از توانایی‌هایش به طور همزمان استفاده کرده و هنگام پرواز عکاسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگار جوان؛ یاسن تودوروف فقط یک عکاس نیست. او خلبان، استاد موسیقی دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و همچنین یک ویولون‌زن تحسین شده است که در مناطق مختلف آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و استرالیا اجرا و سخنرانی داشته است.

تودوروف در مصاحبه با KQED گفت: "اگر مرتب و منظم باشم - که معمولاً نیستم - می‌توانم در یک روز، با هواپیما پرواز کنم، ویولون بزنم، تدریس کنم، عکاسی کنم و هنگام غروب برای بار دوم پرواز کنم".

یاسن تودوروف در بلغارستان و در خانواده‌ای موسیقیدان بزرگ شد و از ۵ سالگی شروع به نواختن ویولون کرد. علاقه‌اش به پرواز نیز از همان زمان شروع شد. پدربزرگش او را برای دیدن رفت و آمد هواپیماها به فرودگاه می‌برد. او کلکسیون بزرگی از ماکت ماشین‌ها و هواپیماها دارد که از زمان کودکی آن‌ها را جمع‌آوری کرده است. حدود ۲۰۰ ماکت هنوز در خانه‌اش در بلغارستان هستند.

او پرواز را از سال ۲۰۰۲ شروع کرد و حالا یک خلبان حرفه‌ای و دارای مجوز پرواز است. ۵ سال پیش او یک هواپیمای Piper Warrior ۱۹۷۶ خرید که با آن می‌توانست ۵/۵ ساعت مداوم با سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت پرواز کند. تودوروف دو بار در هفته پرواز می‌کند و از زمان گرفتن مدرک خلبانی تا به حال حدود ۲۰۰۰ ساعت پرواز کرده است.

دوربین فعلی تودوروف یک نیکون D۸۱۰ به همراه یک لنز زوم ۷۰-۲۰۰ است. او دوربین را با دست چپش نگه می‌دارد و با دست راستش از میان یک پنجره کوچک باز عکس می‌گیرد. پرواز و عکاسی همزمان یک چالش است. لنز سنگین ۲.۳ کیلوگرمی‌اش هم کارش را سخت‌تر می‌کند. او همچنین باید با باد و تلاطم ارتفاع ۳۴۰۰ متری کنار بیاید.

عکس‌های او در نشنال جئوگرافی (National Geography)، گاردین (The Guardian)، چاینا نیوز (China News)، یو اس ای تودی (USA Today)، تلگراف (Telegraph) و چند رسانه دیگر منتشر شده و همچنین در صوفیه، لندن و شیکاگو به نمایش گذاشته شده‌اند. اخیراً جایزه نفر اول یک جشنواره بین‌المللی عکاسی را به دست آورد و بهترین عکاس طبیعت سال شد. او همچنین برنده جایزه بین‌المللی سونی شده است.

برای دیدن تصاویر بر روی آن کلیک کنید






منبع: Amusing Planet


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.