در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گسترش شبکه حمل ونقل مترو اولویت شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید هر چه سریعتر شبکه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو را افزایش دهیم.

گسترش شبکه حمل ونقل مترو اولویت شورای شهررضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تردد 3 میلیون و 500 هزار خودروی اداری در سطح شهر تهران، اظهار داشت: می توان این امر را در قالب یک طرح بررسی کرد. 

وی با بیان اینکه سالهاست در سطح ملی، طرح های راهبردی از جمله انتقال پایتخت سیاسی و اداری به شهرهای دیگر مطرح شده، افزود: به نظر بنده به دلایل مختلف و عدم برخورد صحیح با موضوع، این طرح ها هیچ کدام به صورت کامل بررسی نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اگر شبکه حمل و نقل عمومی کامل شود همه احساس رضایت خواهند داشت، تصریح کرد: آن زمان با قاطعیت می توان به ارگان های دولتی تکلیف کرد که هیچ دلیلی ندارد از وسایل نقلیه شخصی اداری که تعداد آنها هم کم نیست، استفاده کنند.

تقی پور با بیان اینکه در حال حاضر با تدابیر اندیشیده شده محدوده طرح ترافیک خلوت نیست، گفت: امروزه بر اساس مشاهدات تعداد خودروها در طرح ترافیک بسیار زیاد بوده و یکی از دلایل عمده این است که ارگان های اداری به هر طریقی طرح تارفیک را دریافت و وارد آن می شوند گرچه این امر برای آنها هزینه هم در بردارد.

وی با تأکید بر اینکه باید اولویت حمل و نقل عمومی را در مراکز پر تراکم و پرتردد شهری قرار دهیم، تصریح کرد: این امر یک مفهوم یکپارچه است چرا که فرد وقتی از محل خانه و کار بیرون می آید اگر این دغدغه را داشته باشد که به صورت کامل نمی تواند بدون خودرو شخصی کارهای خود را انجام دهد حتما از وسیله شخصی خود استفاده خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید هر چه سریعتر شبکه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو  را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار