السفیر: حمایت گسترده آمریکا از تروریست های جبهه النصره

پنجاه درصد از کمک های تسلیحاتی واشینگتن در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره قرار می گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السفیر، پنجاه درصد از کمک های تسلیحاتی آمریکا در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره قرار می گیرد . در زمانی که ابهامات در خصوص ده ها هزار پیکارجویی که زیرنظر سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا ) در سوریه می جنگند ، ادامه دارد و هیچ منبع رسمی از کاخ سفید این موضوع را نفی نکرده است ، اخبار منتشره از نقش دوگانه سازمان جاسوسی آمریکا در سوریه حکایت دارد.

براساس این داده ها ، این سازمان بخش گسترده ای از حمایت های خود را که متوجه مخالفان میانه رو در سوریه  کرده صرف پشتیبانی از گروه جبهه النصره می کند ، گروهی که از اواخر سال 2012 در فهرست سازمان های تروریستی اعلام شده از سوی آمریکا قرار دارد . 

بر اساس اطلاعاتی که رهبران برخی گروه های مخالف سوری در جنگ رسانه ای خود علیه جبهه النصره طی دو هفته گذشته منتشر کرده اند ، بخش اعظمی از حمایت تسلیحاتی آمریکا در سوریه نصیب جبهه النصره می شود . 

تردیدی نیست که انتشار این اخبار در چنین زمانی اهداف خاصی را دنبال می کند . در راس این اهداف ، محروم ساختن جبهه النصره از حمایت خارجی قرار دارد ، موضوعی که فشار و تهدید علیه این گروه را افزایش می دهد . این اخبار در زمانی منتشر شده است که دشمنی با جبهه النصره به دلیل تحولات سیاسی و نظامی سوریه گسترش یافته است ، به ویژه آنکه سه هفته متوالی از آتش بس در سوریه می گذرد و گفتگوهای ژنو با شکست مواجه نشده است . جبهه النصره این موضوع را بزرگترین تهدید علیه خود تلقی می کند ، چون دیگر جایی برای ادامه جنگ از سوی جبهه النصره باقی نمی ماند . 

این در حالی است که جبهه النصره به کمک های تسلیحاتی که به برخی گروه های مورد حمایت آمریکا ارائه می شود دسترسی پیدا کرده است . موشک های ضدزره تاو در میان این تسلیحات قرار دارد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
سیاست مدارن آمریکا ،پول مردم خود را خرج ،مردم داعش وجبهه النصرت میکوند،ولی مردم اش از روزی که ۱۱دسامبر اتفاق افتاد همیشه در جنگ وتحریم می باشد
آخرین اخبار