سخنرانی در آیپک؛ آزمون جدی برای شفاف سازی سیاست خارجی دونالد ترامپ

نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه امشب در اجلاس سالانه آیپک سخنرانی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان پی آر، دونالد ترامپ هر قدر به تبدیل شدن نامزد نهایی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شود، اظهارات متناقض گذشته وی درباره رژیم صهیونیستی سوالات زیادی درباره توانایی او در اداره سیاست خارجی آمریکا مطرح می‌کند. 

ترامپ دوشنبه شب (به وقت محلی) در اجلاس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل (آیپک) سخنرانی خواهد کرد. ترامپ به مانند بسیاری از جمهوریخواهان، صهیونیست‌ها را می‌ستاید. وی در سخنرانی انتخاباتی خود در اوایل ماه میلادی جاری در فلوریدا اظهار داشت هیچکس به مانند او طرفدار اسراییل نیست. 

با این وجود، سوالات زیادی به دلیل اظهارات قبلی ترامپ درباره کشمکش‌های فلسطین و رژیم صهیونیستی از وی مطرح می‌شود. در ماه فوریه، ترامپ اعلام کرد در مناقشه فلسطین و صهیونیست‌ها بی‌طرف خواهد ماند. همین امر سبب انتقاد نامزدهای هم‌حزبی وی به حمایت ناکافی وی از تل آویو شد.

در ماه دسامبر گذشته، در همایش ائتلاف یهودیان جمهوریخواه در واشینگتن دی سی، از ترامپ پرسیده شد آیا او از تبدیل شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل حمایت می‌کند؟ وی پاسخ به این پرسش را منوط به سفر به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی کرد. در نهایت نیز این دیدار به دلیل آنکه نتانیاهو پیشنهاد ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را محکوم کرد، لغو شد.

در همین رابطه، جاش بلاک - سخنگوی سابق آیپک - معتقد است ترامپ در سخنرانی خود در اجلاس آیپک با چهره‌هایی غیر طبیعی مخاطبانش درباره سیاست‌های خاورمیانه وی روبه رو خواهد بود. وی افزود: سخنرانی ترامپ در آیپک از دو دیدگاه فرصت مناسبی برای وی است. نخست برای ارائه رویکرد جدی وی درباره سیاست خارجی و دیگر ارائه پیشنهادات جذاب که مخاطبان در کاندیداها به دنبال آن هستند. 

سخنرانی ترامپ آزمونی مهمی برای وی است زیرا او می‌تواند سیاست‌های خارجی خود را شفاف‌سازی کند. وی درباره سخنرانی خود می‌گوید: من در ابتدای امر با خود سخن می‌گویم زیرا ذهن بسیار خوبی دارم. بنابراین می‌دانم که چه می‌کنم. من به سخنان تعداد زیادی از مردم گوش می‌دهم و برای آن‌ها سخنرانی می‌کنم. 

در هر حال، کارشناسان سیاست خارجی منتظر گام بعدی ترامپ و سخنرانی وی در آیپک هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار