ساری،

آمل نخستین مرکز زیرساخت ملی و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور

پژوهشکده انستیتو شهرستان آمل به عنوان نخستین مرکز زیرساخت ملی و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور گفت : وظایف این مرکز ایجاد شبکه تعاملاتی و اطلاعاتی بین مراکز زیست فناوری کشور، ایجاد شبکه الکترونیکی بیوانفورماتیک کشور و توسعه و پیاده سازی پایگاه اطلاعاتی معنایی ژنتیکی کشور در قالب شرکت های دانش بنیان و ایجاد پایگاه بومی خواهد بود.

محسن آسوری افزود : هدف عمده این مرکز تشخیص بیماری از نظر ژنتیکی ، درمان بهتر و نیز راههای سریع تر برای پیشگیری است.

وی گفت : پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور در آمل از چهار سال قبل بسترهای لازم شامل دریافت تفاهم نامه و امضای قرار داد همکاری میان دو وزارتخانه بهداشت و ارتباطات آماده کرده است.

رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل به اهمیت رایانش زیستی در حوزه های پزشکی، ژنتیک، کشاورزی و محیط زیست اشاره کرد افزود : با توجه به اهمیت این موضوع و فراهم شدن شرایط ، وزارت ارتباطات برای خرید تجهیزات و فراهم کردن امکانات مورد نیاز آن در پژوهشکده پاستور آمل قول همکاری داده است.

محسن آسوری گفت : پژوهشکده شمال کشور به عنوان تنها شعبه انستیتو پاسـتور ایران در سال 1373 با هدف ارائه خدمات انستیتو پاسـتور به پنج استان شـمالی شامل اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان در شهرستان آمل ایجاد شد.

وی افزود: مهم ترین فعالیت این پژوهشکده تشخیص بیماری های مشترک میان انسان و دام است که اکنون در بخش هاری ، انگل شناسی ، کشت سلولی ، علوم حیوانات آزمایشگاهی ، آب و غذا ، سیاه سرفه و ژنتیک فعالیت می کند.

زیرساخت های اجرایی این مرکز قرار بود امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور رسمی در پژوهشکده پاستور آغاز شود که به علت تداخل برنامه های وزیر ، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام /


برچسب ها: ساری ، زیستی ، پژوهشکده ، فناوری ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.