علی عبدالله صالح: حاضر به تشکیل ائتلاف با ایران بر ضد کشورهای متجاوز به یمن هستیم

رئیس جمهوری سابق یمن اعلام کرد اگر ایران به یمن پیشنهاد تشکیل ائتلاف ضد کشورهای متجاوز به این کشور را بدهد، با تهران ائتلاف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان با گذشت نزدیک به یک سال از حمله به یمن تاکنون بارها از زبان سید حسن نصرالله، دبیرکل و سایر مسئولان این جنبش، ضمن محکوم کردن تجاوز سعودی ها به یمن خواستار پایان یافتن سریع تجاوز ائتلاف عربی به مردم بی دفاع یمن شده است.

" علی عبدالله صالح " رئیس جمهوری سابق یمن چهارشنبه شب درسخنانی خطاب به مردم یمن مواضعی که تاکنون از جانب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درقبال تجاوز سعودی ها به یمن اتخاذ شده را ستود و از آن قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار تجمع گسترده مردمی در روز شنبه آینده به نشانه اعلام مخالفت با جنگ علیه یمن شد.

صالح درنطق تلویزیونی تاکید کرد " عبدربه منصورهادی " مشروعیتی ندارد و درصورتی که مشروعیتی وجود داشته باشد، باید به صنعاء بیاید.

وی از طرفدارانش خواست که برای اعلام مخالفت با تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن و مخالفت با تجزیه این کشوردر میدان السبعین صنعاء تجمع و تظاهرات کنند.

صالح افزود " ما خواهان صلح هستیم و به دنبال تسلیم شدن نیستیم و با همه امکانات و وسایل ممکن در برابر متجاوزان مقاومت می کنیم."

رئیس جمهوری سابق یمن با بیان اینکه یمن هیچ خطری برای کشورهای ائتلاف عربی ندارد، تاکید کرد که یمن با ایران علیه کشورهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ائتلاف نکرده است.

وی تصریح کرد " اگر ایران به ما پیشنهاد ائتلاف ضد کشورهای ائتلاف عربی را بدهد، با این کشور ائتلاف خواهیم کرد، اما چنین پیشنهادی داده نشده و بین ما و ایران هیچ ائتلافی وجود ندارد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
ورود به یمن اشتباه بزرگیه اما ورود به قلب مردم یمن امتیاز بزرگیه که خداروشکر جمهوری اسلامی این کارو خوب بلده...یادمون باشه یمن از غزه واسراییل از عربستان قوی تر بود پس نتیجه کاملا معلومه ولی با این حال ...لبیک یا خامنه ای...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
این دسته اعراب قابل اعتماد نیستند عمر البشیر سودانی هم .....
-
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
آقای دیکتاتور میخواد دوست بشه.مایه ننگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
تو خودت اول شیعه 12 امامی بشو و خودت رو از جهنم نجات بده درخواست ائتلاف پیشکش . اونوقت خدا خودش بلده چکارشون کنه . مثل توافق هسته ای همچین میذاره تو کاسه شون که نمیفهمن از کجا خوردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
بااینکه جناب علی عبدالله صالح درزمان ریاستش دریمن تصمیمات خوبی برای جلوگیری ازنفوذعربستان دریمن گرفته بودودراین راه بسیارموفق نیزعمل کرده بود,امامتاسفانه حکومت اونیزسرشارازخودکامگی که کیلومترهاازدموکراسی فاصله داشت بود...حالادیگه برای سیاست بازی وکشاندن ایران به مسعله پیچیده یمن اونهم به این شکل بایدگفت" دیراومدی زودهم می خوای بری!؟"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
آرزوی قلبی ملت ایران رهایی ملت مظلوم یمن از چنگال آل سعوده...
باید شرایط را سنجید...
یمن اکنون در خاک خود با متجاوزان در حال جنگ است ائتلاف با یمن یعنی وارد شدن به جنگ یمن و کمک تسلیحاتی و حتی مستشاری و نظامی...
آخرین اخبار