بازخوانی پرونده دستگیری راهزنان جنوب کشور و قتل‌های سریالی سال ‌۹۴

جنایت‌های سریالی در سالی که گذشت در سه نقطه ایران رخ داد؛ جنایت‌هایی که عاملان آن با تلاش کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی به دام افتاده و به قتل‌های خود اعتراف کردند، جنایاتی که هر کدام انگیزه خاص خود را داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛جنایت‌های سریالی در سالی که گذشت در سه نقطه ایران رخ داد؛

 قاتلان سریالی گلستان
 راز جنایات سریالی دو مرد خشن در مرداد سال گذشته برملا شد. دو مردی که در پرونده خود 13 جنایت داشتند. رسیدگی به این پرونده هشتم فروردین سال ۹۴ همزمان با قتل راننده‌ای در شهر گرگان آغاز شد . تحقیقات نشان می‌داد او مسافربر بوده و خودرواش به سرقت رفته است.
 
در بخش دیگری از تحقیقات، کارشناسان تشخیص هویت پلیس اعلام کردند پوکه های به جا مانده در محل جنایت، مربوط به سلاح کلاشینکف بوده که از این سلاح در جریان چهار سرقت مسلحانه دیگر که سال‌های گذشته در سطح این استان رخ داده، استفاده شده است. در ادامه تحقیقات پلیسی دو سرکرده این باند و همدستان‌شان در عملیات‌های جداگانه‌ای دستگیر شدند. در ادامه مشخص شد که آنها از سال 78 سرقت‌هایشان را تا پیش از دستگیری ادامه داده‌اند و در این مدت 12 نفر دیگر را هم کشته‌اند. پرونده اعضای این باند برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شده است.
 
قتل‌های سریالی زاهدان

 
اما پرونده قتل‌های سریالی به همین جا ختم نشد و مدتی بعد، کارآگاهان پلیس استان سیستان و بلوچستان باندی را دستگیر کردند که در این استان دست به قتل‌های سریالی می‌زدند. ماجرا از این قرار بود که دو مرد نقابدار با حمله به زنان و مردان در جاده‌ها و مناطق اطراف شهر زاهدان، آنها را به قتل می‌رساندند.
 
متهمان که هدفشان آزار و اذیت زنان و دختران بود، پس از اجرای نقشه شوم خود، قربانیان‌شان را به قتل می‌رساندند و جسدشان را در بیابان دفن می‌کردند. کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان‌وبلوچستان از چند‌ماه قبل در جریان جنایات این باند دونفره قرار گرفتند.
 
در آن زمان‌ گزارش‌هایی درخصوص ناپدیدشدن مرموز زنان و دختران به پلیس مخابره شد و این در حالی بود که هیچ ردی از آنها وجود نداشت. خانواده‌های ناپدیدشدگان مدعی بودند که دخترانشان برای تفریح خانه را ترک کرده‌اند اما پس از آن خبری از آنها نشده و معلوم نیست چه بلایی بر‌سرشان آمده است. مردان نقابدار سرانجام مهر امسال دستگیر شدند و پرده از راز قتل‌های سریالی‌شان طی چند سال برداشته شد.
 
دستگیری راهزنان جنوب کشور

 
سومین پرونده مربوط به دستگیری راهزنان جنوب بود که پس از دستگیری به چهار جنایت اعتراف کردند. رسیدگی به این پرونده از اوایل اسفند سال 92 با شکایت اتباع افغان آغاز شد. افراد مسلحی با سد کردن راه آنها پول و اموالشان را سرقت کرده‌ بودند.
 
ماموران با تحقیق از مالباختگان متوجه شدند که آنها غیرقانونی وارد هرمزگان شده بودند. بنابراین زمانی که پیاده از مسیر کوهستان و مناطق بیابانی در حال حرکت بودند،از سوی سارقان مسلح گرفتار می‌شدند. جستجو‌ها همچنان ادامه داشت تا این که شامگاه اوایل فروردین سال ۹۴ در ایست و بازرسی یکی از محورهای کوهستانی هرمزگان ، سارقان در جریان درگیری مسلحانه، یکی از ماموران را به شهادت رساندند. با دستگیری متهمان آنها به سه جنایت دیگر اعتراف کردند.

منبع:آنا
انتهای پیام/

برچسب ها: بازخوانی ، قتل ، جنایت ، راهزنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار