رویدادهای ادبی شهریور 94؛

وضع کتابخوانی در کشور رضایت بخش نیست/ برگزاری نخستین سالانه طراحی کتاب ایران

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریور 94 و در حاشیه نمایشگاه کتاب استان البرز وضعیت کتابخوانی کشور را رضایت بخش ندانست.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فراخوان نخستین سالانه طراحی کتاب ایران که زمان برگزاری آن همزمان با بیست‌و‌سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بود، در شهریور ماه سال 1394 منتشر شد.

همایش بزرگداشت «استاد شهریار» با همکاری دانشکده ادبیات فرهنگستان علوم ملی آذربایجان و رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار شد در آن جمعی از نمایندگان محافل فرهنگی، علمی و هنری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه ششمین نمایشگاه کتاب استان البرز که در شهریور ماه سال 94 برگزار شده بود وضعیت کتابخوانی در کشور را رضایت بخش ندانست.

وی تعداد کتابهای منتشر شده در سال 1393 را 73 هزار عنوان بیان کرد از این میان 16 هزار عنوان در حوزه علوم انسانی، 14 هزار و 500 عنوان  در زمینه علوم طبیعی و رضایت، 12 هزار عنوان پیرامون دین و 11 هزار عنوان با موضوع ادبیات بود.

نخستین جشنواره شعر نیاوران به منظور کشف استعدادهای جوان در حوزه ادبیات با انتشار فراخوان و بررسی آثار در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

نشست عصر "شاهنامه" از مجموعه برنامه‌های هفته فرهنگ و هنر تهران در مسکو بود که در چهارمین روز بیست‌و‌هشتیمن نمایشگاه کتاب مسکو با حضور " میر جلال الدین کزازی" و"لیلا لاهوتی" فرزند "ابوالقاسم لاهوتی برگزار شد مراسم فرهنگی روز ایران نیز از برنامه‌های دیگران این نمایشگاه بود.

جشنواره کتاب سال دانشجویی و اولین دوره انتخاب کتاب سال دانشجویان فارسی نویس با انتشار فراخوان در شهریور ماه سال 1394 آغاز به کار کرد. در کنار آن فراخوان دهیمن دوره جایزه کتاب سال شعر منتخب خبرنگاران نیز منتشر شد دبیری این دوره را "علیرضا بهرامی" عهده دار بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار