رادیو و تلویزیون در شهریور 1394؛

از مجری شدن آقای کارگردان تا بازدید رئیس صدا و سیما از خندوانه

مهم‌ترین اتفاقات حوزه رادیو و تلویزیون در شهریورماه سال 94 را در این گزارش با هم مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در شهریور ماه سال گذشته، در حوزه رادیو و تلویزیون کشور اتفاقاتی افتاد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین رویدادها اشاره می‌شود:

مجری شدن کارگردان سینما

برنامه «هفت» قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان با وقفه‌ای یک ماهه مجدد پخش شود. اما محمود گبرلو بعد از 3 سال سکان آن را به بهروز افخمی واگذار کرد تا برنامه با سر و شکلی جدید روی آنتن برود.

ابقای مدیر شبکه چهار

در پی انتشار خبرهایی از استعفای مدیر شبکه چهار سیما در خبر‌گزاری‌های مختلف، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد که با استعفای آقای غلامی موافقت نشده و در سمت خود به کار خود ادامه می‌دهد. غلامرضا غلامی در نشستی که در شبکه چهار داشت اعلام کرد: بارها بابت اختلاف من با پور‌محمدی سؤال پرسیدند و برای من عجیب است. وجود اختلاف در رسانه امری طبیعی است و این اختلاف نظر در بحث کارشناسی است وگرنه در مورد سیاست‌های کلی رسانه و نظام و انقلاب همگی هم نظر بوده و اعتقادات مشترکی داریم. در صدد برنامه «نود» سینمایی بودیم که با مخالفت پورمحمدی مواجه شدیم و به دلیل علاقه و اعتقاد به اجراشدن این برنامه، استعفای خود را ارائه دادم اما با حضور رئیس و با تدبیر سازمان مشکلات برطرف و استعفای من منتفی شد. امیدوارم در این راه موفق باشم و خوشحال می‌شوم مسیر خود را ادامه دهم.

بازدید رئیس سازمان صدا و سیما از خندوانه و کیمیا

دکتر سرافراز در بازدید از پشت صحنه سریال «کیمیا» گفت: فصل اول سریال و اینکه قصه در فضایی متفاوت از شرایط کنونی کشور یعنی حدود 40 سال پیش شروع می‌شود و ماجرای سریال از دختری دبیرستانی با حال و هوای دانش‌آموزان در سال آخر پیروزی انقلاب و ماجرای کنسولگری آمریکا در یک شهر پیش می‌رود، خود بستر خوبی برای مخاطب و آگاهی او از این حال و هوا را ایجاد می‌کند. همچنین برخورداری سریال از بازیگران مطرح کشور از ویژگی‌ دیگر این مجموعه است که در جذب مخاطب اثر می‌گذارد.

تفکیک شبکه پویا

دکتر محمد سرشار، مدیر شبکه کودک و نوجوان از تفکیک شبکه پویا به دو بخش کودک و نوجوان خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان مجموعه فشرده‌ای از پژوهش‌ها در قالب ترجمه منابع، مطالعات تطبیقی، مصاحبه‌های عمیق و... صورت گرفت که در برنامه راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی کم سابقه بوده است و تقدیر رئیس رسانه ملی را به همراه داشت. می‌توان گفت: شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان مهمترین دستیار رسانه‌ای خانواده‌ها در تربیت آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی خواهد بود و با ایجاد فرصت شکوفایی استعداد‌های فرزندان و خانواده‌ها از طریق تلویزیون، خواهد کوشید دستیاری معتمد و خبره در این عرصه باشد.

تیم عمو پورنگ با شکل و شمایل جدید برگشت

تیم عمو پورنگ تلاش کردند با شکل و شمایل جدیدی به خانه کودکان ایران بیایند. «محله گل و بلبل» با حضور بازیگران رونق پیدا کرده است.  

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به همراه فرزند خود در فضایی صمیمانه و با نشاط از مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل» شبکه دو سیما بازدید کرد.

داریوش فرضیایی با این برنامه کودکان و نوجوانان را با خود به یک محله خیالی می‌برد و در قالب داستان نکات آموزشی مانند احترام به طبیعت و محیط زیست، بهداشت فردی، افراط در استفاده از بازی‌های رایانه‌‌ای، احترام به خط سفید و آموزش‌های اخلاقی و شهروندی را یادآور می‌شود  

تفکیک مخاطب شبکه دو

مدیر گروه کودک شبکه دو علی زارعان اعلام کرد: با تغییر رویکرد شبکه دو به سمت و سوی اجتماعی، گروه کودک و خردسال این شبکه هم دستخوش تغییراتی شد. به نظرم افقی جدید در گروه کودک و نوجوان شبکه دو پیش روست که در پاییز امسال مشهود می‌شود. یکی از آن‌ها تفکیک مخاطب و همچنین توجه به محصولات متنوع است که در برنامه‌ها دیده خواهد شد.

طی سال‌های اخیر متأسفانه فرصتی برای حضور مجریان قدیمی فراهم نشد اما در پاییز و زمستان، اولویت با حضور همین دوستان خواهد بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار