آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

منافع و مصالح ملت در اقتصاد مقاومتی است/نباید امیدی به غربی‌ها داشت

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: کلیدی‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی رونق تولیدات است که باید دولت سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهد.

منافع و مصالح ملت در اقتصاد مقاومتی است/نباید به دشمن امید داشت
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: آمریکا و وابسته‌گانش دولت‌هایی عهدشکن هستند که تحریم‌های جدید این را بیش از پیش ثابت کرد.

وی با اشاره به بمب‌گذاری اخیر که در بروکسل اتفاق افتاد، ادامه داد: از نگاه غرب ما تروریسم خوب و بد داریم ولی تروریسم،‌ تروریسم است و خوب و بد ندارد و مبارزه با تروریسم باید در راس امور کشورهای جهان باشد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: کشورهای غربی فکر این را نمی‌کردند که روزی، تروریست‌هایی که خودشان پرورش داده بودند بر علیه خودشان اقدامات تروریستی انجام داده و باعث رعب و وحشت در کشورهای غربی شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری افزود: ما باید اقتصادمان را طوری بسازیم که تکانه های جهانی تاثیرات منفی بر روی اقتصاد ما نگذاشته و اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی می تواند مشکلات اقتصادی کشورمان را حل کند.

وی ادامه داد: کلیدی‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی رونق تولیدات است که باید دولت سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهد و شایسته است که با همدلی دولت و ملت تولیداتمان رونق بیشتری یابد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز یازدهم فروردین که مردم پای صندوق‌های رای رفتند و به جمهوری اسلامی رای دادند افزود: روز دوازدهم فروردین که مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران می‌باشد،‌ ما مردم‌سالاری دینی را به عینه شاهد بودیم و در این چارچوب مردم به سرنوشت خودشان مسلط شدند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه از تلاش‌ها و مجاهدت‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای تقدیر می‌کنیم اما معتقدیم نباید امیدی به غربی‌ها داشت اظهار کرد: ما معتقدیم که دشمنان این ملت در کاخی شیشه‌ای نشسته‌اند و به سرعت آسیب‌پذیر هستند و مسئله تشرها و تهدیدهای کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نیز علیه مردم ایران تازگی ندارد و مردم ایران این دولت را به عهدشکنی شناخته، می‌شناسند و خواهند شناخت و چنین مواردی نشان می‌دهد که تنها راه ایستادگی در برابر استکبار مقاومت است و بس.


خطیب نماز جمعه تهران گفت: از آغاز جمهوری اسلامی  دو طرز تفکر  در این نظام وجود داشته است، که ما یک حکومتی هستیم مثل حکومت‌های دیگر که باید با کشورهای غربی رابطه تنگانگ و بسیار نزدیکی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی بر این عقیده‌اند که ما یک حکومت اسلامی هستیم و مثل حکومت‌های دیگر نیاز به این گونه ارتباط با کشورهای غربی نداریم. این دو طرز تفکر 6 خروجی دارد، کسانی که می‌گویند ما مثل حکومت‌های دیگر اسلام را در حاشیه زندگی و تشریفات جای‌ می‌دادند و دین را در حکومت دخالت می‌دادند که این طرز تفکر سکولار است. خروجی دوم کسانی هستند که می گویند تمام مقصد ما مکتب ماست ما فلسفه تشکیل این نظام آوردن اسلام است.

خاتمی ادامه داد: ما مردم فهیمی داریم و صاحبان تفکر اول که می‌گویند ما یک حکومتیم و مثل  دیگر حکومت‌ها هستیم می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا را رها کرده و تسلیم آنها شویم.

خطیب نماز جمعه گفت: ما حرف سومی هم داریم که نه فشار و نه مشکلات و با مقاومت و با کمک و یاری یکدیگر  بر آنها غلبه می‌کنیم.

وی ادامه داد: مومنین همراه انبیا و اهل تسلیم نیستند و شعارشان لبیک بر حسین است.  در نگاه اول به این نکته اشاره دارند که ما مثل دیگر حکومت‌ها هستیم و تاکی باید با رژیم اشغالگر قدس دعوا داشته باشیم. الان دیگر یک واقعیت این است که به صراحت می‌گویند که از دشمنی با این رژیم صهیونیستی دست برداریم.

خاتمی گفت: نگاه دوم این است که همراه امام و شهدا و ولایت فقیه باشیم و مصداق بارز این نگاه این است که در این دوران چشم و گوشمان به صحبت‌های مقام معظم رهبری، نائب امام عصر (عج) باشد که از فتنه‌های این زمان در امان باشیم که ایشان فرموده‌ بودند که قطعا تا 25 سال آینده خبری از رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی ادامه داد: در نگاه اول تمام امیدها به غرب است که یک سری وانمود می‌کنند اگر برجام بشود کشور گلستان می‌شود و منتظر برجام 2،3،4 و الی آخر هستند. اینطور نیست شما در تعهدی که آنها به ما و جامعه بین‌الملل داده‌اند می‌بینید که به هیچکدام از تعهداتشان جامه عمل نپوشانده و بر تحریم‌ها نیز افزوده‌اند و تعهداتشان را زیر پا گذاشته‌اند و ما امیدی به آنها نباید داشته باشیم و فقط امیدمان به خداوند متعال باید باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: منافع و مصالح ملت در اقتصاد مقاومتی است، نگاه جناحی به شعار اقتصاد مقاومتی نشود، نگاه جناحی ذبح کردن این شعار است، بنگاه‌های تولیدی تعطیل شده باید احیا شود.

خطیب نماز جمعه گفت: کسانی که دل به نگاه اول بسته‌اند می‌گویند که باید با آنها کنار بیاییم و رابطه‌مان را باید با آنها گسترش بدهیم؛ شما نگاه به شوروی سابق و ملت‌ها و دولت‌هایی که آمریکا و غربی‌ها با آنها داشته‌اند و ببینید که چه به روزشان آمده است.

وی ادامه داد: برخی در مجلس خبرگان نیز چنین تفکری داشتند و از تشر آمریکا می‌ترسیدند  و وحشت داشتند اما صاحبان تفکری دیگر به این تفکر واکنش نشان داده و می‌گفتند که ما یک حکومت انقلابی هستیم و دشمنان آمریکا در کاخ شیشه‌ای نشسته‌اند و خانه آنها از خانه عنکبوت نیز سست‌تر است.

خاتمی گفت: مسئله تشرها و تهدیدهایی که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بر علیه ایران عزیز داده‌اند  و تحریم‌های جدیدی که برعلیه ما تصویب کرده‌اند چیز جدیدی نیست و آمریکا ثابت کرده که کشوری عهد شکن به تمام دولت‌های جهان می‌باشد و این نشان می‌دهد که تنها راه مقابله با استکبار و دنیای استکبار سیتزی مقاومت، مقاومت، مقاومت است.


انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
امید نه اما میشود مراوده و تبادل علم و فناوری و اقتصاد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
مثل اینکه اقایان شمشیر از رو بر علیه رییس جمهور محترم و محبوب و منتخب مردم بسته اند و از هیچگونه توهین و بی احترامی و بی حرمتی نسبت به شخص رییس جمهور مملکت فروگذار نمیکنند و دریغ نمی ورزند. صبر کنید مجلس جدید که اکثریت قریب به اتفاق اون مجلس همراه و همگام دولت و رییس جمهور هستند و تعداد بسیار کمی تندرو در اون هست تشکیل بشود اونوقت رییس جمهور محترم انچنان پاتک محکم و ضد حمله محکمی به شماها خواهند زد که تا مدت ها سرجاتون بنشینید. و اما پاتک و ضد حمله اصلی رو خود مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده (خرداد 96) به شما ها خواهند زد اون زمانیکه مردم به همین رییس جمهور محترمی که اینهمه به ایشان بی احترامی و بی حرمتی میکنید بالای 30 میلیون رای خواهند داد و اونوقت درست و حسابی حساب کار دستتون میاد و سرجاتون مینشینید و میفهمید که نباید به رییس جمهور منتخب اکثریت مردم اینجوری توهین و بی حرمتی و بی احترامی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
درود بر روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
چرا نمیخواید نظر مردم در مورد خودتون رو بپذیرید.ملت با دولت همراه و هم عقیده است
آخرین اخبار