نوروز به کجا برویم؟

روستایی با صخره‌های کبود در صد کیلومتری پایتخت + تصاویر

روستای «کرکبود» واقع در نزدیکی طالقان با صدای آرامش بخش آبشار خود میزبان گردشگران می‌شود.

به  گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از همان ابتدای خلقت همیشه انسان به دنبال کشف مکان های تازه بوده و همیشه از این امر لذت می برده است چرا که هر کدام برای خود ویژگی‌های منحصربفردی دارد که همین امر تا به امروز ادامه داشته است. اگر دلتان یک فضای دنج نزدیک پایتخت با صدای شر شر آب و آواز پرندگان بهاری می خواهد، بهتر است به 125 کیلومتری غرب تهران نزدیکی طالقان سفر کنید تا «روستای کرکبود» را از نزدیک ببینید چرا که از قدیم گفته اند: شنیدن کی بود مانند دیدن؟!

دیدن خانه های کاه گلی و حتی اقامت در آن ها می تواند حال آدم را تغییر دهد، وقتی صبح  ها به جای شنیدن  صدای ساعت زنگ گوشی با قوقولی قوقول خروس ها از خواب بیدار شی وبه جای دیدن نور بدرنگ اتاق که دیگه تکراری هم شده با نور خورشید چشمانت را نوازش دهی به یقین روز متفاوتی را نسبت به 365 روز شروع خواهی کرد و گویا دوباره متولد میشوی، ولی این بار از دل طبیعت نه از میان دود و هیاهوی بهت آور زندگی شهری!

روستایی با صخره‌های کبود در صد کیلومتری پایتخت + تصاویر

کرکبود کجاست؟

کر کبود یکی ازچندین روستای منطقه طالقان بوده که در فاصله ۱۳۵ کیلومتری غرب استان تهران قرار دارد، کرکبود روستایی است در شمال شرقی مرکز طالقان وبه فاصله ۵ کیلومتری از آن که وجه تسمیه آن تیرگی و کبودی صخره‌های اطراف این روستا است که به کرکبود معروف است.

آبشار کرکبود با ارتفاع ۱۵ متر از کوه‌های شمالی طالقان سرچشمه گرفته ودارای خروجی آب فراوانی است که پس از گذر از دره ای عمیق به رودخانه شاهرود می‌پیوندد. در دوبخش جنوبی و شمالی دره، دیواره کوهها به یکدیگر نزدیک و فضای زیبایی را به وجود آورده است . در ضلع شمالی دره، آبشاری به ارتفاع حدود 5 متر وجود دارد که در صورت افزایش میزان آب بر ارتفاع آن افزوده می‌شود . آب آبشار پس از ریزش بر صخره سنگی، در کف دره جاری شده و پیچش و جریان آن جلوه بسیار زیبایی را پدیدار می‌کند . در این فضای بسته صدای آب اجازه شنیدن هیچ صدایی را به انسان نمی‌دهد.

آبشار کر روستای کرکبود می‌تواند به عنوان یکی از نقاط مهم گردشگری طالقان جمعیت زیادی را به خود جلب کرده و موجب رونق اقتصادی روستا شود. شاید بتوان این آبشار را با تنگه ساواشی فیروز کوه مقایسه کرد. برای رسیدن به این آبشار باید به سمت طالقان رفته و از کنار دریاچه‌ی طالقان گذشته و با عبور از گردنه طالقان و دنبال کردن تابلو‌ها به روستای کرکبود رسید.

بهترین فصل بازدید بهار و تابستان بوده که با توجه به گرمی هوا بازدید از آبشار را مفرح می‌کند، موقعیت آبشار به گونه ای است که ریزش آب از این ارتفاع همراه با ریزگردهایی است که در نزدیک آن بودن لذت بخش است.از روستا تا آبشار زمانی ۱۵ دقیقه ای لازم است، فقط در انتهای مسیر به دره ای برمی خورید که با توجه به شیب تند آن باید با احتیاط کامل از آن عبور کنید.

روستایی با صخره‌های کبود در صد کیلومتری پایتخت + تصاویر

کرکبود جایی است برای شنیدن صدای شاتر دوربین عکاسی!

تا به حال دقت کردین که وقتی در هیاهوی شهر لحظه هارا ثبت می کنید  اما هیچ صدایی از چیلیک دوربینتان نمی شنوید. همه عکاسان از شنیدن چنین صدایی لذت می برند اما فرصتی برای گوش دادن به  آن پیدا نمی کنند.

کرکبود جایی است که می توانیم از این نعمت بهره مند شویم  و صدای آن را با لذت گوش دهیم. جای که برای ثبت کردن لحظاتش به یقین در تکاپو خواهیم بود ، هرچند عکس های سلفی گرفتن هم جای خود دارد.

از همه این ها بگذریم می توانیم  با آن اب زلال و آبشاری که وجو دارد از خنکای آن بهره مند شویم و بسیاری از تکنیک های عکاسی را با آن خلاقیت و ذوق هنری بیازماییم و بهترین آن را ثبت و به چاپ برسانیم  تا به جای خریدن تابلوهای گران قیمت هنر خودرا بر ر.ی دیوار نصب کنیم تا از تماشای این منظره زیبا هم خود و هم دیگران لذت ببریم. آبشار کرکبود در کنار روستای کرکبود آبشار قرار دارد که آبشار «گر» نامیده می شود.

این همه زیبایی و جاهای  دیدنی  در نزدیکی پایتخت وجود دارد که ما آنها را نمی شناسیم و باعث تأسف است که چنین فضاهای دیدنی را از دست می دهیم، اما الان هم دیر نشده وبهترین فرصت است تا در ایام نوروزی به تماشای آنها برویم و از زندگی در طبیعت بهار لذت ببریم.

روستایی با صخره‌های کبود در صد کیلومتری پایتخت + تصاویر

گزارش از نیلوفر جوانشیر

انتهای پیام/

برچسب ها: طالقان ، کرکبود ، تهران ، صخره ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار