اسکان یک میلیون و 200 هزارمسافر نوروزی در امامزادگان کشور

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 808 بقعه و امامزاده در سراسر کشور امکان اسکان دارند گفت: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار مسافر و زائر نوروزی در امامزادگان سراسر کشور اسکان داده شدند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ربیعی در بازدید از طرح نوروزی آرامش بهاری در جوار آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تهران اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته در قالب طرح آرامش بهاری ، مسافران نوروزی در جوار آستان مقدس امامزادگان اسکان یافته و از زائرسراها و کمپ های امامزادگان بهره گرفتند.
 
وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال گذشته آیین غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه انجام و بقاع برای حضور مسافران و زائران آماده شدند افزود: در زمان تحویل سال جدید بیش از شش میلیون نفر در جوار امامزادگان و بقاع متبرک حضور یافته و سال نو خود را در جوار بقاع متبرک آغاز کردند.
 
ربیعی با بیان اینکه مردم از برنامه های بقاع متبرکه استقبال خوبی دارند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 12میلیون نفر بار زایر در امامزادگان حضور یافته و از برنامه های اجرایی در این آستان مقدس بهره شدند.
 
وی استقبال مردم را موجب برنامه ریزی مناسب و اجرای برنامه های مفیدتر در سطح امامزادگان سراسر کشور عنوان کرد.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در جوار امامزادگان نیز خاطر نشان کرد: این طرح برای پنجمین سال متوالی در بیش از دو هزار و 300 امامزاده در سراسرکشور در حال برگزاری است.
 
وی گفت: در راستای اجرای این طرح، 33 هزار نفر از اعضای هیات امنای امامزادگان، خادمان و کارکنان اوقاف در حالت آماده باش هستند و بطور شبانه روزی به زائران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.
 
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی امامزادگان درایام نوروز تصریح کرد: در ایام نوروز نمایشگاه های متعدد و خیمه های معرفت با حضور روحانیون در آستان مقدس امامزادگان برپا و خدماتی شامل مشاوره خانوادگی، مشاوره مذهبی به مراجعان ارائه می شود.
 
ربیعی افزود: در طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از پنج هزار روحانی بمنظور ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به مردم و مسافران نوروزی نیز ساماندهی شده و به امامزادگان سراسرکشور اعزام شده اند. همچنین غرفه کودک و غرفه چند رسانه ای در امامزادگان کشور خدمات فرهنگی به زائران و مسافران ارائه می کنند.
 
وی با اشاره به تولید بسته های فرهنگی ویژه نوروز در امامزادگان خاطر نشان کرد: بسته های فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر با اماکن متبرکه تولید و در اختیار زائران قرار گرفته است.
 
طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند در بقاع متبرک سراسر کشور آغازشده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

منبع:انا
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار