اهواز؛

باد و باران بهاری در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی وقوع باد و باران در استان از اواخر وقت شنبه هفتم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری گفت: پیش بینی می شود از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی، بارش های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق و تگرگ ابتدا در مناطق شمالی، ارتفاعات و شرق خوزستان را شاهد باشیم که به تدریج به سمت مناطق مرکزی و جنوبی گسترش می یابد.

وی تصریح کرد: از یکشنبه و دوشنبه با وزش بادهای شدید احتمال فعال شدن چشمه های گرد و خاک و کاهش دید در تعدادی از شهرها از جمله اهواز دور از انتظار نیست و این وضعیت تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

بهادری با اشاره به بارش های خوبی که پیش بینی شده، اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران مهمانان نوروزی را از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و مناطق سیل خیز به ویژه در ایذه و دهدز برحذر دارند.

بهادری همچنین تصریح کرد:از یکشنبه و دوشنبه نیز با مواج شدن خلیج فارس به صیادان و صاحبان قایق های تفریحی توصیه می شود که مسائل ایمنی و هشدارهای مسئولان و مرزبانان را رعایت نمایند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین اذعان کرد: طی شبانه روز گذشته آبادان با 29 درجه سانتیگراد گرم ترین و ایذه با 6 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بوده و تغییرات دمایی اهواز بین 12 تا 26 درجه سانتیگراد بوده است.

خوزستان نخستین باران امسال را در روز دوم فرودین در شمال و شرق و نخستین باد و خاک را هم در همین روز در مناطق مرکزی و جنوبی شاهد بود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار