رفع موانع تولید با بنگاهداری بانک ها هم جهت نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بانک مرکزی باید با نظارت بیشتر بر عملکرد بانکها ،زمینه اجرای قانون رفع موانع تولید را فراهم کند.

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بانکها باید در زمینه تولید و اشتغال و سرمایه گذاری، تسهیلاتی را در اختیار جامعه قرار دهند که این امر با توجه به بنگاهداری آنها امکان پذیر نیست.

وی افزود: بانکها به کارهای مختلفی از جمله واردات و صادرات و خرید طلا و سکه و ارز رو می آورند و با اینگونه امور به دنبال سودآوری بیشتر هستند.

ثروتی تأکید کرد: برای رفع رکود اقتصادی، قانون رفع موانع تولید در مجلس به تصویب رسید که طبق آن بانک ها باید 70 درصد این شرکتها را واگذار کنند و به همین دلیل باید بانکها به سمت تأمین سرمایه بروند و بنگاههای اقتصادی هم به سمت تولید و سرمایه گذاری بروند.  

وی همچنین تصریح کرد:شرکتهای زیرمجموعه بانک ها به فعالیتهای مختلفی می پردازند، مشکلاتی در بخش تولید و کارآفرینی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی به وجود می آورند که در نهایت منجر به رکود اقتصادی می شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان یادآور شد: بانک مرکزی باید با نظارت بیشتر، قانون رفع موانع تولید را به اجرا درآورده تا مشکلات اقتصادی کشور در این خصوص مرتفع گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.