در 5 سال گذشته؛

31 هزار نیروی خارجی به داعش پیوسته‌اند

بیش از 31 هزار نفر از 86 کشور جهان در 5 سال گذشته برای پیوستن به داعش رهسپار سوریه و عراق شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌سی‌تی‌وی؛ باوجود تلاش ها برای جلوگیری از پیوستن نیروهای خارجی بیشتر به داعش طی 5 سال گذشته بیش از 31 هزار نفر از 86 کشور جهان برای پیوستن به  این گروه تروریستی به سوریه و عراق رفته اند.
 
یافته های گروه بررسی های امنیتی - اطلاعاتی سوفان مستقر در نیویورک نشان می دهد که بیشترین پیکارجویان پیوسته به گروه تروریستی داعش از کشور تونس هستند و تعداد 6 هزار تونسی از جمله 700 زن از این کشور به درخواست داعش برای پیوستن به این گروه  طی 5 سال گذشته پاسخ مثبت داده اند . این تعداد تونسی تقریبا یک پنجم کل اعضای خارجی این گروه تروریستی را تشکیل می دهند.

این گزارش می افزاید عمده این تونسی ها از سه مرکز جذب نیروی داعش شامل بنقردان، بنزرت و شهر تونس به این گروه پیوسته اند. بنقردان در جنوب و بنزرت در شمال تونس پیشینه ای طولانی در پرورش پیکارجویان خارجی داشته و اخیرا اطراف شهر تونس پایتخت این کشور به یکی از مراکز اصلی جذب و به کارگیری تروریست ها برای داعش تبدیل شده است.
 
این گزارش همچنین هشدار داه است که بازگشت جنگجویان خارجی پیوسته به داعش به کشورهای خود تهدیدی اساسی برای ثبات این کشورها بویژه آنهایی که دارای وضع  شکننده ای مانند تونس هستند، خواهد بود.
 
گزارش گروه سوفان می افزاید اکثر جنگجویان خارجی پیوسته به داعش از کشورهای عربی واقع در خاورمیانه و منطقه مغرب عربی و شمال آفریقا هستند. در ماه اکتبر گذشته ارزیابی رسمی دولت مغرب از پیوستن 1200 نفر از این کشور به داعش حکایت داشت . این گزارش همچنین از پیوستن 170 الجزایری و 600 جنگجوی لیبیایی به داعش خبر می دهد. با توجه به افزایش حضور داعش در لیبی به نظر می رسد این کشور به مقصد تعداد بیشتری از جنگجویان خارجی برای اعزام به نقاط دیگر و به مرکزی برای ترانزیت جنگجویان خارجی به سوریه و عراق تبدیل شده است. این گزارش می افزاید که هزاران نفر در کشورهای واقع در شمال آفریقا از جمله سودان، سومالی و اریتره هم در جنگ سوریه حضور دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
نگفتن از کجا وچطور به این گرو تروریستی پیوستن چتربازی قواصی زیردریایی توریستی این تعداد ازکجا رفتن اونجا ؟؟؟؟؟؟؟ مشکوک میزنه هرروز هم سلاح غذا مهمات بایدبرسه کی میرسونه ؟؟ چطور واز گدام راه؟؟ مشکوکه مشکوک اقا شریان اصلی قطع بشه این ازخدا بی خبرای ادمکش اجیر شده عربستان اموزش دیده اسراییل امریکا و حمایت اردوغان احمق نابود میشن
آخرین اخبار