آبادان؛

گردش دریایی در اروندرود جاذبه مهم گردشگری شهرستان آبادان

یکی از جاذبه های مهم گردشگری در شهرستان های آبادان و خرمشهر گردش دریایی در رودخانه های این شهرستان بویژه اروند رود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛گردشگران ورودی به آبادان و خرمشهر می توانند با سوار شدن بر دو کشتی تفریحی ' رانیا' و ' ایران زمین' از جاذبه های گردشگری آبی و دریایی استان خوزستان در این دو شهر بندری استفاده کنند.

یکی از ظرفیت های بالقوه توسعه گردشگری ایران٬ دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی نیز برای رونق صنعت پردرآمد گردشگری برخوردار است.

به مجموعه فعالیت های تفریحی و سرگرمی که در محیط های دریایی دور از ساحل از سوی گردشگران انجام می شود٬ گردشگری دریایی گفته می شود.

این صنعت در بیشتر کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی٬ حمل نقل دریایی٬ ورزش ها و تفریحات آبی٬ غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.

آبادان و خرمشهر نیز به عنوان شهرهای بندری کشور که همه ساله در تعطیلات نوروزی پذیرای خیل عظیم مسافران از نقاط مختلف کشور است، از جاذبه های توسعه گردشگری دریایی برخوردار است.

سواحل اروندرود، کارون و بهمنشیر در این دو شهرستان، ظرفیت بالقوه ای است که می توان با بهره گیری از آن و رونق گردشگری در راستای توسعه پایدار منطقه و اشتغالزایی پایدار اقدام کرد.

به همین دلیل، با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی آبادان، شورای شهر، شهرداری آبادان، شرکت پالایش نفت آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند، اسکله تاریخی شرکت نفت واقع در در درب اصلی پالایشگاه ابادان به روی مسافران و گردشگران ورودی به شهر گشوده شد.

دو فروند کشتی تفریحی و گردشگری ' رانیا' با ظرفیت 400 مسافر در هر سفر و کشتی تفریحی و گردشگری ایران زمین نیز با ظرفیت 700 مسافر در هر سفر، در تعطیلات نوروز 95 از پایانه مسافربری دریایی آبادان (بندر آبادان) جنب بازار ساحل اروند به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان ارائه خدمت می کند.

مسافران و گردشگران به مدت حدود یک ساعت از جاذبه های دریا در اروندرود استفاده کرده و با موسیقی زنده پذیرایی می شوند.

عضو شورای شهر آبادان نیز درباره اقدامات مسئولان شهری برای رونق گردشگری دریایی در شهر بندری آبادان، گفت:طرح بازدید از تاسیسات و موزه پالایشگاه آبادان با همکاری وزارت نفت، پالایشگاه آبادان، شهرداری، شورای شهر و سازمان منطقه ازاد اروند در تعطیلات نوروز امسال اجرایی شد.

حمید حنظل عیدانی استفاده و بهره گیری از جاذبه های گردشگری آبی شهرستان های آبادان و خرمشهر را از خواسته های شهروندان و مسافران عنوان کرد و گفت:همکاری بین بخشی برای استفاده از جاذبه های گردشگری آبی در شهرستان توسعه می یابد.

رضا سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان نیز گفت:امکانات بندر آبادان برای توسعه گردشگری دریایی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می گیرد.

وی افزود:راه اندازی خط کشتیرانی مسافری از آبادان به بصره نیز در دستور کار دستگاه های مسئول و این اداره قرار دارد و امیدواریم این مهم در ماه های نخست امسال محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.