آبادان؛

بازدید از جاذبه گردشگری دزفول

یکهزار جهانگرد پارسال از جاذبه های گردشگری دزفول دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: عمده گردشگران خارجی که به دزفول سفر کردند از کشورهای مختلف اروپایی هستند.

یعقوب زلقی افزود:بیشتر این گردشگران از کشورهای آمریکا ، آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، انگلیس ،کانادا ، آفریقا ، روسیه ، اکراین ، گرجستان ، هندوستان ، افغانستان ، نیجریه و برخی کشورهای آسیایی بودند که در سفر به دزفول از آثار باستانی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

وی گفت:جهانگردان فرانسوی و آلمانی بیشترین گردشگران خارجی هستند که در سال گذشته به دزفول سفر کردند و پل ساسانی ، محوطه جندی شاپور ، موزه مردئم شناسی دزفول ، کهنه بازار ، آسیابهای آبی و بافت قدیم دزفول مورد توجه آنان قرار گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود:برخی از این گردشگران به ددلیل بی اطلاعی قصد سفر به دزفول نداشتند که با پیشنهاد سفر به دزفول از وجود چنین آثاری آگاه و از سفر به این شهرستان اعلام رضایت کردند .

زلقی گفت:گردشگران خارجی که از کهنه بازار دزفول دیدن کردند نیز از مشاهده استاد کاران صنایع دستی از جمله آهنگری و سایر صنایع دستی شگفت زده شدند به طوریکه برای سفر مجدد به دزفول اعلام آمادگی کردند.

دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.

شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.

در محوطه های باستانی دزفول آثاری از دوره های مختلف تاریخ مشاهده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.