کاهش قیمت طلا به کمترین رقم یک ماه گذشته/هر اونس ۱۲۱۵ دلار

قیمت طلا در بازارهای جهانی با تقویت ارزش واحد پول آمریکا 2 دلار کاهش یافت و به کمترین رقم در یک ماه گذشته رسید و 1215.05 دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در ماه آینده که موجب تقویت ارزش دلار شد، قیمت طلا به کمترین رقم در یک ماه گذشته رسید.
 
این امر سبب کاهش بیشتر قیمت طلا شد. این فلز گران‌بها در هفته گذشته به دنبال تقویت ارزش دلار بیشترین کاهش قیمت از ماه نوامبر را تجربه کرد.
 
چشم ها به سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی) امریکا در مورد سیاست اقتصادی و پولی آمریکا در روز سه شنبه دوخته شده است که احتمالا سرنخ‌هایی در مورد تعداد افزایش نرخ بهره توسط سیاست‌گذاران این بانک و همچنین زمان‌بندی آن به دست خواهد داد.
 
جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس از افزایش نرخ بهره به زودی در نشست بعدی این بانک در ماه آوریل حمایت کرد.
 
جیمز استیل تحلیلگر بانک اچ‌اس‌بی‌سی در گزارشی نوشت: «در حالی‌که ما اعلام کردیم که با توجه به افزایش نرخ بهره قبلی، افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بر طلا تاثیری منفی ندارد، انا افزایش نرخ بهره در ماه آوریل احتمالا در کوتاه مدت قیمت طلا را پایین بکشد.»
 
وی افزود با این حال اگر فدرال رزرو تنها نرخ بهره را 2 بار در سال جاری افزایش دهد، کاهش قیمت طلا موقتی خواهد بود. «این اقدام به بازار اجازه خواهد داد، تا بالای سطح مقاومتی 1200 دلار بماند.»
 
هر اونس طلا در جهان با 2 دلار کاهش 1215.05 دلار فروخته شد. قیمت طلا امروز تا 1208.15 دلار، کمترین رقم از 23 فوریه نیز پایین آمد. فلز زرد هفته گذشته 3 درصد از ارزش خود را از دست داد.
 
ارزش دلار به دنبال انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه آوریل، به بالاترین رقم در یک هفته و نیم اخیر رسید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار