ادعای اینوستورز: اوباما همچنان می‌کوشد تهران را آرام کند/خوش‌آمدگویی به تروریست‌های ایران در بانک‌های آمریکا

به ادعای وبسایت اینوستورز، اقدامات جدید اوباما به گسترش «تروریسم ایرانی» منجر خواهد شد.

ادعای اینوستورز: اوباما همچنان می‌کوشد تهران را آرام کند/خوش‌آمدگویی به تروریست‌های ایران در بانک‌های آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت «اینوستورز» با انتشار گزارشی ادعایی نوشت: پرزیدنت اوباما پس از حصول توافق هسته‌ای، تمامی امتیازات را یکجا به ایران اعطا نکرد؛ بلکه برخی امتیازات را برای زمانِ حال نگاه داشت. امتیازاتی که به تشدید تروریسم ایرانی منجر خواهد شد.

جمهوری‌خواهان کنگره منتظرند دولت اوباما یکی دیگر از وعده‌هایش را نادیده بگیرد و مجوز انجام معاملات مالی ایران را با دلار، در بانک‌های آمریکایی صادر کند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که ایران پس از امضای توافق هسته‌ای از دریافت نکردن امتیازات کافی -- علاوه بر ده‌ها میلیارد دلاری که به دست آورده‌است -- ابراز نارضایتی می‌کند. آیت‌الله خامنه‌ای -- رهبر معظم ایران -- چندی پیش آمریکا را به مداخله در نظام بانکی این کشور متهم کرد.

«اد رویس،» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری‌خواه و ایالت کالیفرنیا، و سایر منتقدان معتقدند اعطای چنین امتیازاتی به ایران به منزله زیر پا گذاشتن تعهداتی است که دولت اوباما سال گذشته برای جلب توافق کنگره از آن‌ها سخن گفت. آدام زوبین، مسئول نظارت بر تحریم‌های ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا، به کنگره گفته‌بود «ایران نمی‌تواند در بانک‌های آمریکایی حساب باز کند و به سامانه بانکی آمریکا نیز دسترسی نخواهد داشت.»

در ادامه ادعا‌های مطرح‌شده در این گزارش آمده‌است: اما حالا گمان می‌رود دولت اوباما می‌خواهد مجوز این اقدام را صادر کند و احتمالاً هنگ‌کنگ نیز نقش واسط را در این میان خواهد پذیرفت. اد رویس در این خصوص به آسوشیتدپرس گفت: «تمامی این ماجرا احتمالاً از نارضایتی ایرانی‌ها از فقدان سرمایه‌گذاری خارجی پس از حصول توافق هسته‌ای سرچشمه می‌گیرد -- که نتیجه مستقیم ماهیت این رژیم و اقداماتش در خارج از کشور و در فضای غیر هسته‌ایست.»

«مایک پامپیو،» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از ایالت کانزاس و یکی از اعضای کمیته اطلاعات این مجلس، نیز در این خصوص به «واشینگتن فری بیکن» گفت ایران با وضع پیش آمده می‌تواند نوعی تروریسم مالی را به اقدامات خصمانه‌اش بیفزاید. وی ادامه داد: «کسب و کارهای آمریکایی و بین‌المللی نمی‌توانند کنترل گسترده سپاه پاسداران را بر اقتصاد ایران و تهدید بانک‌های ایران را برای سامانه‌های مالی بین‌المللی نادیده بگیرند.»

نگارنده گزارش «اینوستورز» در ادامه ادعا‌های خود میفزاید: «همه این‌ها نتیجه تلاش دولت برای تبدیل توافقی با اهمیتِ توافق ایران به نوعی "غیرِ توافق" است. جان کری این تاکتیک را 7 ماه پیش برای «رید ریبل،» عضو مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه و ایالت ویسکانسین، اینطور توضیح داد: «تصویب و امضای یک توافق غیر‌ممکن شده‌است. شما دیگر نمی‌توانید یک توافق را به دلیل تفاوت در جهانبینی و سیاست تصویب کنید.»

در پایان، نگارنده با مطرح کردن ادعا‌هایی مضحک اینطور نتیجه می‌گیرد: «و حالا احتمالاً در شرایطی که این توافق به جایی نرسیده‌است، دولت اوباما را در وضعی می‌بینیم که می‌کوشد به دولت اسلامی-‌فاشیستی ایران امتیازات بیشتری بدهد و این کشور را هرچه بیشتر آرام کند. زیرا اوباما می‌ترسد تهران از توافقی که حتی زحمت امضا کردن آن را هم به خودش نداده فاصله بگیرد. برای استحکام توافقی که ایرانی‌ها احتمالاً در اجرایش تقلب می‌کنند -- و مخفیانه به تولید سلاح‌های هسته‌ای ادامه می‌دهند، ممکن است به زودی ورود تروریست‌ها را به سامانه بانکی آمریکا خوشامد بگوییم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
من آقای اوباما را به تفکر خلاق و منجر به صلح دعوت میکنم اگر آقای اوباما قول بدهد که دست از دشمنی با ایران بر دارد من به عنوان یک کار گر ساده ایرانی به او امتیازهایی در حد توان خود میدهم تا به ارتباط بهتر ما از نظر دیبلماتیک بیانجامد مثلا در شعار مرگ بر آمریکا به او تخفیف میدهم و میگویم تب بر آمریکا یا مثلا خاک بر سر آمریکا البته این تعهدات قابل بازگشت بوده و در صورت بی کفایتی مسئولین آمریکا به حالت اول یعنی مرگ بر آمریکا باز میگردد. باتشکر جواد حق شناس اصفهان گز برخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام . ما نمی دانیم کی و کجا از شما امریکاییها حمایت کرده ایم که ما را به حمایت از تروریسم متهم میکنید ?????? ما تحت هیچ شرایطی با شما امریکاییها در کشتن مردم بیگناه همکاری نخواهیم کرد . شما امریکاییها از رژیم طاغوت استفاده کرده و جلوی همه کشورهای عربی ( ال سعود و هم پیمانانش )ایستادید ولی الان باهمه اینها ( ال سعود و هم پیمانانش + اسرائیل )توان به زانو در اوردن ما را نخواهید داشت . قبلا فقط از رژیم پهلوی حمایت می کردید ولی الان باید از چند ده کشور حمایت کنید . ما ایرانیان از مردم حمایت میکنیم ولی شما از حاکمان بی اصل و نصب . سود شما در ضعیف کشی میباشد ولی سود ما در ظلم ستیزی . یاد سخن امام خمینی در باره جنگ ایرا ن و عراق افتادم که فرمود : این جنگ یک نعمت است . شما صدام را تحریک کردید که به ایران حمله کند ایرا ن شد قدرت منطقه و از مظلومان حمایت میکند ، این چند ساله هم عربستان را مثل سگ دست اموز خود به سوریه و یمن کیش داده اید؛ و این جنگها هم نعمتی برای مردم این کشورها بود تا مرد را از نامرد ( امین را از خائن) تشخیص بدهند و انشاءالله کشور خود را در مقابل هر تجاوزی در اینده بیمه کنند ؛ هر چند این جنگ افروزیهای شما خسارت سنگینی به این مردم زده اما خیر و شر ، سود زیان را خداوند است که مشخص میکند نه شما هر چند خونشان را بریزید و اموالشان را غارت کنید ... . امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند .
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
فقط ما ملت ایران میگوییم .مرگ بر امریکا واسراییل .هر دو هیچ غلطی نمیتوانند بکنن .امام خمبنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
حالا من دلارام کجا بزارم...؟؟؟لطفا رسیدگی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
آقای اوباما شما هم مثل آقای اردوغان ،دور اطرافت سیاستمدارنی هستند که با دین های کاتولیک دین بودایی دین زرتوشتی دین اسلام دین مسیحی دوشمنی دارند،واین کافران از حزب سوسیالیس حزب کومونیست حزب مجاهدبن خلق حزب نازی حزب یهودیان حزب صهیونیستی هستند که سعی دارند به وسیله شما آدمای خوب خاورمیانه اروپا آفریقا وخود آمریکا را از بین ببرند
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
واقعا تا کی میخواد اینگونه سخن گفتن مقامات سیاسی آمریکایی اسرائیلی در به کار بردن حمایت ایران از تروریستم و ساخت مخفیانه سلاح هسته ای ادامه داشته باشه . فقط و فقط میگن ایران از تروریسم حمایت میکنه و این سخنان که اونا با استفاده از ماشین تبلیغات شان بر علیه ایران انجام میدن باعث میشه که چقد چهره ایران در نظر و فکر مردم جهان خراب بشه و.چقد ضرر اقتصادی و فرهنگی برای ایران و مردم به خاطر دروغ گویی داشته باشه. کشوری که باعث ناامنی دنیا بوسیله و بهانه حمله به نقاط دنیا و حمایت از مزدوران و گروهای تروریستی به خاطر اهدافش ماهیت ش اینه و تمام مشخصات خودش رو میچسباند به کشور دیگه مثل ایران .باید دولت و همه کاری عملی ون شعاری انجام بدن برا جلو گیری از این اظهارات بی اساس و دروغ امربکا انجام بدن. یکی نیست بگه شما که میگن ایران حمایت میکنه از تروریسم با کدوم مدرک پ سند و فیلم با حرف که نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
در پاسخ دوستان که نهمیدن:
لطفا از دکتر ظریف بپرسید.!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
تروریست! بر اساس دید دولتمردان آمریکا تروریست هایی که بر ضد ما می جنگند آزادی خواه و دولت های قانونی که از منافع و حاکمیت و استقلال کشور خود دفاع می کنند تروریست هستند!

باید بدانیم که آمریکا درست شدنی نیست.
اسراییل درست شدنی نیست.
انگلیس درست شدنی نیست.
کشور های اروپایی هرگز دست از خوی استعمار و جنگ طلبی خود بر نمی دارند.

تنها با اقتدار کشورمان می توانیم در مقابل آنان بایستیم.
شورای امنیت سازمان ملل...همه اینها طرفدار آمریکا اند و بهتر است اینگونه خوانده شوند

شورای امنیت آمریکا - سازمان حقوق آمریکا!

ان شاالله افتدار کشور را روز به روز بیشتر خواهیم کرد و در زمان مناسب در قدرت خود علیه آنان استفاده خواهیم نمود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
فک کنم خود نویسنده هم نفهمیده که چی نوشته!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
ما که نفهمیدیم تو چی گفتی
آخرین اخبار