نوروز به کجا برویم؛

در نماد جدید شهر تهران چه خبر است؟

بعد از برج میلاد و برج آزادی شاید بتوان پل طبیعت را سومین و تازه ترین نماد شهر تهران معرفی کرد .

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برج میلاد ، برج آزادی دو نماد شهر تهران هستند و شاید بتوان یک نماد دیگر هم به پایتخت اضافه کرد آن هم پل طبیعت است .

پل طبیعت جز شاهکارهای معماری شهر تهران به حساب می آید که این روزها به بهانه نوروز یکی از مکانهای پر گردشگرشده و همه به نوعی میخواهند این پل الهام گرفته از پل های تاریخی سی سپل و خواجو را مشاهده کنند .

این پل که تلفیق شده با طبیعت  است به طور حتم درفصل بهار متفاوت تراز فصل های دیگر سال است  البته کسانی که در تاریکی شب به روی این پل رفتند میگویند این پل در شب  به دلیل چراغ هایی که کارگذاشته  شده زیبایی این فضا را دوچندان کرده است .

در آماری که این روزها از مکانهای پرگردشگرتهران  داده شده برج میلاد در رتبه نخست مکانهای پرگردشگر تهران محسوب می شود  اما شاید بتوان گفت پل طبیعت هم میتواند رتبه دوم را از نظر گردشگر به خود اختصاص دهد. و حتی شاید این پل  در روز سیزده بدر رکورد دار حضور مردم شود چراکه این پل در نقطه ای واقع شده که محل تلاقی شریان های اصلی پایتخت مانند بزرگراه های مدرس همت و حقانی و رسالت است همچنین این پل بوستان آب و آتش را  به پارک طالقانی متصل می کند .

اما از وقتی که ساخت  پل طبیعت  به اتمام رسید و در روز21 مهر سال 93 این پل افتتاح شد تقریبا این پل سوژه خیلی از عکاسها و  بخشی از لویکشن سریال ها و فیلم های سینمایی شد اما حالا هم مردم در ایام نوروز روی این پل صحنه  های  زیبایی عکس را با خانواده هایشان خلق میکنند.
 
بنابراین گزارش پل طبیعت سه طبقه دارد، طبقه اول ۱۴۵۰، طبقه دوم ۲۸۷۰ و طبقه سوم ۵۷۱ متر مربع است. همچنین قرار است در طبقه سوم انواع فضاهای تفریحی از نمایشگاه و کافی‌شاپ گرفته تا گالری و رستوران‌های متنوع به‌ عنوان یک مقصد گردشگری جذاب ایجاد شود. روی پل به تفکیک سه مسیر مشخص اسب‌رو و کالسکه‌رو، دوچرخه‌رو و انسان‌رو در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی فضاهای مکث روی پل و طراحی مبلمان شهری مناسب و هماهنگ با ویژگی‌های این سازه از نکاتی است که در طراحی این پل مد نظر بوده است.

اگر می‌خواهید از بوستان آب و آتش از پل طبیعت گذر کنید باید از معابر فرعی ضلع شرقی خیابان آفریقا استفاده کنید یا بعد از گذشتن از چهار راه جهان کودک وارد خیابان دیدار جنوبی شده و به بوستان آب و آتش وارد شوید.

اگر هم بوستان طالقانی را برگزیده‌اید باید از ایستگاه مترو حقانی استفاده کنید یا از محور غرب به شرق بزرگراه حقانی به این بوستان جنگلی وارد شوید و پس از عبور از مسیرهای پیاده راه طراحی شده در این بوستان به پل طبیعت قدم بگذارید.

گزارش از عطیه آقابابایی





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار