کرمانشاه؛

طبیعت شاهو را بهتر بشناسیم

بخشدار شاهو گفت: بخش شاهو از منطقه اورامانات در استان کرمانشاه سرشار از جاذبه‌های طبیعی، دیدنی و گردشگری است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئوف حسینی اظهارکرد: غار قوری قلعه به عنوان بزرگترین غار آسیا و یکی از جاذبه های طبیعی این بخش است.

وی از طبیعت و جنگل سرسبز روستاهای شبانکاره و قوری قلعه به عنوان یکی دیگر از شاخص ترین جاذبه های گردشگری بخش شاهو یاد کرد.

بخشدار شاهو با بیان اینکه جنگل شبانکاره با درختانی از بلوط در دامنه ارتفاعات شاهو استوار شده اند، بیان داشت: بخش شاهو با در برگیری مناطقی محدود ولی پرجاذبه، منطقه ای سرسبز برای جذب گردشگران است.

حسینی افزود: غار کاوات یکی دیگر از جاذبه های طبیعی بخش شاهو است که در نزدیکی روستای شبانکاره و 2 کیلومتری غار قوری قلعه واقع شده است. در اطرف غار کاوات نیز باغات مثمر قد علم کرده‌اند و سراب‌ها و چشمه‌های گوارایی خروشان است که تفرجگاه بسیار جالبی برای مسافرین می‌باشد.

بخشدار شاهو گفت: ارتفاعات سربه فلک کشیده شاهو و دامنه‌های زیبای آن از نقاط مهم گردشگری در شهرستان روانسر و بخش شاهو است و به دلیل جاذبه‌های طبیعی و ممتاز به ثبت میراث طبیعی کشور رسیده است.

حسینی یادآور شد: این کوهستان از طبیعت زیبا و دست نخورده‌ای برخوردار است و ده‌ها نوع گل و گیاه زیبای دارویی و خوراکی در ارتفاعات و دامنه‌های کوه شاهو رویش دارند و در تمامی فصول سال کوهنوردان زیادی از استان های همجوار برای صعود به این ارتفاعات به بخش شاهو مراجعه و یا در دامنه‌های سرسبز آن به همراه خانواده لحظاتی را به شادی می گذرانند.

 وی افزود: سال گذشته بیش از 200 هزار گردشگر از جاذبه های طبیعی و تاریخی بخش شاهو دیدن کردند.



انتهای پیام/ی
برچسب ها: طبیعت ، کرمانشاه ، گردشگری ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار