مانیان: نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی قطر بهترین خاطره ام در سال 94 بود

بازیکن تیم هندبال سپاهان اصفهان گفت: بهترین خاطره ام در سال94 کسب مقام نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی قطر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی هندبال کشورمان پس از عقد قرارداد سرمربی تیم ملی عرفان اسماعیلاگیچ اردوهای آمادگی زیادی برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک ریو 2016 قطر برگزار کرد، این اردوها در مشهد، تهران، اسلونی، کرواسی و تونس برگزار شد،در این مدت تا زمان برگزاری مسابقات انتخابی بازیکنان زیادی توسط عرفان به اردوها دعوت شده و عده ای نیز کنار گذاشته شدند.

 علی مانیان بازیکن پست گوش راست تیم سپاهان اصفهان با 14 سال سابقه بازی در این باشگاه از جمله بازیکنانی بود، که تا قبل از اعزام به مسابقات قطر در تمامی اردوها حضور داشت و در زمان اعزام به مسابقات انتخابی المپیک از تیم ملی گذاشته شد، گفتگوی ما را با علی مانیان بازیکن سپاهان در ادامه می‌خوانید:
 
سال 94 سالی پرفراز و نشیب برای هندبال ایرانبود چه خاطره خوبی از سالی گه گذشت دارید؟
بهترین خاطره من در سال94 کسب مقام نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی قطر بود با توجه به اینکه نتوانستیم تیم ملی را همراهی کنم اما دوستانم در مقابل تیم چند ملیتی قطر با اقتدار ایستاده و موفق به کسب مقام خوبی برای هندبال ایران شدند، این مساله برای جامعه هندبال خوشایند و اتفاق مهمی بود،هیچ کسب تصور نمی‌کرد هندبالیست‌ها بتوانند با این مقام به کشور باز گردند.
 
لیگ 94 با فراز و نشیب خود ادامه دارد،‌این لیگ را چگونه ارزیابی می کنید؟
بله،‌متاسفانه لیگ 94 فرسایشی شد و باشگاه ها با مشکلات مالی عدیده ای روبرو شدند و لیگ را با وضعیت بدی ادامه دادند، می ترسم با این وضعیت سال آینده هیچ تیم و باشگاهی برای حضور در لیگ وجود نداشته باشد. اما با این حساب تیم سپاهان اصفهان در لیگ امسال عملکرد خوبی از خود نشان داد، از جهتی طولانی شدن مدت لیگ امسال باعث شد بازیکنان همه تیم ها فشار زیادی را در طول برگزاری مسابقات لیگ متحمل شوند.
 
فکر می کنید بدترین اتفاق سال 94 برای هندبال حرفه ای کشور چه بود؟
متاسفانه برای هر دوره ای از هندبال اتفاقات بدی رخ می دهد، به طور مثال در بازیهای اینچئون تیم سبزوار محروم شد،‌امسال نیز جز 5 تیم آسیا برای اعزام به مسابقات جام جهانی فرانسه اعلام شدیم اما در ادامه با اتفاقاتی که رخ داد، فدراسیون جهانی طی نامه‌های مختلف از این مساله سرباز شد و منجر به این شد تیم ملی هندبال ایران نتواند به مسابقات جهانی فرانسه راه یابد.
 
نظرتان در مورد همگروهی ایران در مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک ریو 2016 چیست؟
سال جدید برای هندبال ایران با اعزام به مسابقات مرحله دوم المپیک به کار خود ادامه می دهد، کار مشکلی برابر تیم های صاحب سبک هندبال از جمله سوئد، اسپانیا، اسلونی داریم. امیدوارم ملی پوشان عملکرد قابل قبولی داشته و دست پر به کشور برگردند و بار دیگر مانند مسابقات قطر برای هندبال افتخارآفرینی کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار