شیراز؛

توسعه اقتصاد کشور با فروش صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از فروش بیش از 2 میلیارد تومان محصولات و تولیدات صنایع دستی استان فارس در ایام نوروز خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا الحمدی با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری ( اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ) گفت : صنایع دستی به دلیل بار فرهنگی که دارد می توان گفت امکان توسعه در مناطق مختلف استان و حتی کشور را دارا است که باید برای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری قدمهایی برداریم که نتیجه مثبت داشته باشد.
وی افزود: بهترین برنامه های نوروزی استان برای توسعه صنعت گردشگری برگزاری بازارچه های صنایع دستی در اماکن تاریخی و فرهنگی بود تا هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی بتوانند فروش و عرضه محصولات خود را داشته باشند .  
الحمدی با اشاره به اینکه صنایع دستی ویژگی هایی همچون فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی دارد و می تواند نقش موثری در رشد و توسعه اقتصاد کشور داشته باشد اضافه کرد : هنرهایی مانند خاتم ، سفال و سرامیک ، معرق ، گلیم بافی ، قلم زنی می تواند آداب و رسوم مردم هر منطقه را به گردشگران و مسافران معرفی کند .  
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس از فروش 2میلیارد و 767 میلیون و 500 هزار تومانی بازارچه های صنایع دستی استان خبر داد و افزود : استقبال مردم از فروش و عرضه مناسب تولیدات و محصولات هنرمندان صنایع دستی این امید را به هنرمندان و صنعتگران می دهد تا بتوانند برای عرضه و فروش تولیدات خود در آینده از روش های مطلوب تری استفاده کنند .
وی به برپایی سفره های سنتی در سطح استان اشاره کرد و گفت : در سفره های نوروزی خاص هر شهرستان آیین های محلی و سنتی بومی به نمایش گذاشته شد که این خود می تواند در بحث بوم گردی نقش مهمی داشته باشد .  
الحمدی با بیان اینکه همزمان با ایام تعطیلات نوروز راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در فارس با استقبال بسیاری از گردشگران و مسافران رو به رو شد افزود : با استقبال خوب از بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی می توانیم برای شکوفاتر شدن هنر های فعال و همچنین احیای هنرهای منسوخ شده برنامه ریزی های بهتری داشته باشیم .
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار