مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد مطرح کرد:

حل مشکلات اقتصادی کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: اگر اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی درون‌زا محقق شود، حتماً شرایط اقتصادی کشور بهتر خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علی‌ اصغر حمزه امشب در دیدار نوروزی دانشگاهیان با استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر انقلاب همه دستگاه‌ها باید تلاش و کوشش خود را بیشتر کنند.

وی با اشاره اینکه سهم دانشگاه‌ها از نظر مباحث علمی و پژوهشی باید به سمت و سویی باشد که شعار امسال محقق شود بیان داشت: ما برجام را محکوم نمی‌کنیم چراکه مطابق با فرمایشات رهبری مذاکرات در هر زمینه‌ای باید صورت گیرد اما عقیده داریم اگر اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی درون‌زا محقق شود حتما شرایط اقتصادی کشور بهتر خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: ما نباید چشم‌داشتی به آمریکا و آمریکایی‌ها داشته باشیم چون آن‌ها هیچ‌گاه دوست ما نبودند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد افزود: اگر به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توجه کرده و به آن عمل کنیم قطعا همه مشکلات‌مان در زمینه اقتصاد حل خواهند شد.

انتظار داریم در سال جدید کمک به دانشگاه‌ها حالت مادی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه این جلسه حسین‌علی قجری با اشاره اینکه در سال گذشته کارهای بسیاری در این استان انجام شده است اظهار کرد: دانشگاه‌های این استان نیز از این اقدامات برخوردار شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه دانشگاه‌ها عمدتا معنوی بوده است از همین رو انتظار داریم در سال جدید کمک به دانشگاه‌ها حالت مادی نیز داشته باشند.

پرهیز از ریخت و پاش‌های غیرضروری، گام مؤثر در تحقق شعار سال است

به گزارش خبرگزاری فارس عبدالله قاسمی  با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: امیدواریم با توجه به شعار سال 95 بتوانیم درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان اولین گام مناسب در این زمینه اقدامات موثر انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: دومین گام در جهت عمل به شعار سال صرفه‌جویی و پرهیز از ریخت و پاش‌های غیرضروری است.

وی ادامه داد: انجام اقدامات مناسب در جهت تحقق اقتصادی پایدار و متکی به نیروهای داخلی وظیفه همه است.

باید برنامه مشترک با دانشگاه‌ها جهت اقدام مشترک درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شایان شاه‌محمدی طی این جلسه اظهار کرد: سال، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

رئیس دانشگاه شهرکرد به تعریف اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی کارآفرینی برای همه اقشار جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه بودجه سال 94 دانشگاه شهرکرد نسبت به سال 93 دو برابر شده است اضافه کرد: این بودجه در سال 93 رقمی معادل 450 میلیارد ریال بوده که در سال 94 به 900 میلیارد ریال رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه مشترک با دانشگاه‌ها جهت اقدام مشترک درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شود افزود: مرکز دانش‌بنیان دانشگاه شهرکرد در جهت عمل به اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

تحقق اقتصاد مقاومتی به تفکر ما بر می‌گردد

بنابر این گزارش؛ حمیدرضا عزیزی در انتهای جلسه اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی به تفکر ما بر می‌گردد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه در دنیا همه کشورها در تعامل با هم هستند بیان داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند به صورت مستقل نیازهای خود را برآورده کند.

این مسئول تاکید کرد: اینکه بگوییم کشور ما این توانایی را دارد که بتواند همه نیازهای خودش را تهیه و تولید کند درست نیست پس باید به دنبال تعامل سازنده با کشورهای دنیا باشیم.

وی افزود: وظیفه جمع دانشگاهیان این است که مزیت‌ها و پتانسیل‌های این استان و در سطح کلان کشور را از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.