لرستان؛

الکترونیکی شدن روند توزیع آگهی‌های دولتی

مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از الکترونیکی شدن روند توزیع آگهی‌های دولتی درامسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جهانبخت در تشریح روند جدید توزیع آگهی‌های دولتی در میان نشریات محلی و سراسری، گفت: با رویکرد معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر الکترونیک کردن تمامی مسائل مرتبط با رسانه‌ها و راه‌اندازی سامانه‌ی جامع رسانه‌های کشور، توزیع آگهی‌های دولتی نیز به‌صورت الکترونیک صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تمام مراحل مختلف این روند شامل سفارش آگهی از سازمان‌ها و ادارات به اداره کل، توزیع و تحویل آگهی در بین نشریات، اعلام گزارش انتشار از سوی نشریات به اداره کل، صدور تأییدیه ارزش آگهی و تحویل مجدد به دستگاه آگهی‌دهنده، همگی از طریق سامانه‌ی جامع رسانه‌های کشور صورت می‌پذیرد.

جهانبخت گفت: تمامی روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های محلی و روزنامه‌های سراسری جهت آمادگی خود برای چاپ آگهی‌های دولتی می‌بایست در سامانه‌ی جامع درخواست خود را ثبت نمایند تا در ردیف نشریات برای دریافت آگهی قرار گیرند و در غیر این صورت آگهی به ایشان اختصاص نمی‌یابد.

مسئول امور مطبوعات اداره کل افزود: در شیوه‌ی جدید مدیران مسئول و یا نماینده‌ی وی در امور آگهی‌ها که بایستی از طریق سامانه‌ی جامع رسانه‌های کشور ثبت‌نام و معرفی‌شده باشند از ارسال آگهی دولتی مطلع شده و پس از چاپ نیز ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده‌اند تا تأییدیه‌ی مبلغ آگهی را از همان سامانه جامع صادر نمایند تا در گزارش‌گیری و شفاف‌سازی روند توزیع آگهی‌های دولتی تسهیل ایجاد گردد.

وی گفت: با این روش هزینه‌ی چاپ آگهی‌ها باید به‌حساب معرفی‌شده در سامانه توسط مدیران مسئول واریز شود و نمایندگی‌های روزنامه‌های سراسری فقط به پیگیری مسائل مرتبط با توزیع روزنامه‌ها، خبر، گزارش و همچنین سایر مواردی از این قبیل خواهند پرداخت و هیچ‌گونه مبلغی از هزینه‌ی چاپ آگهی‌های دولتی به‌حساب نمایندگی‌های استانی واریز نمی‌شود.

جهانبخت شفاف‌سازی در نحوه‌ی توزیع، قیمت‌گذاری و تسهيل درروند گزارش‌گیری را از نقاط قوت شیوه‌ی جدید توزیع آگهی‌ها دانست و افزود: با الکترونیکی شدن روند توزیع آگهی‌های دولتی، قطعاً بسیاری از واسطه‌گری‌های ناهنجار در مطبوعات برداشته خواهد شد و رسانه‌های مکتوبی که بدون هماهنگی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به چاپ آگهی دولتی نمایند از برخی حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قبیل یارانه و بیمه‌های حمایتی محروم خواهند شد و ادارات و سازمان‌هایی که آگهی‌های خود را بدون هماهنگی به نشریات سفارش دهند از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیات دولت مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مطمئناً نشریات و رسانه‌های مکتوب در فراگیر نمودن فرهنگ قانون مداری و قانون پذیری در جامعه نقش بسزایی داشته و خود نیز با گردن نهادن به قوانین موجود در خصوص آگهی‌های دولتی، الگویی عملی در این خصوص خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.