افزایش توانمند سازی کودکان کار در مراکز پرتو

قائم مقام معاونت حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت:در حال حاضر 18 مرکز پرتو در سطح شهر تهران برای توانمند سازی کودکان کار و خیابان وجود دارد.

حسن غلامی قائم مقام معاونت حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:به منظور ارائه خدمات  پیشگیری، روانشناسی و توانمند سازی روانی کودکان کار و خانواده های آن ها، در حال حاضر18 مرکز پرتو در نقاط ویژه ای در سطح شهر تهران که بیشتر محل سکونت این افراد بوده از جمله محله هرندی، کن، اتابک و پرستار وجود دارد. 

وی گفت:باتوجه به این‌که این کودکان مانند سایر همسالانشان در مسیر عادی آموزش و پرورش نبوده و سواد خواندن و نوشتن ندارند، مراکز سوادآمیزی نیز در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در این مراکز پرتو وجود داشته و همچنین مهارت های ده گانه زندگی از جمله آموزش رایانه به آن ها ارائه می شود. 

غلامی در خصوص خانواده های این کودکان افزود:در رویکرد توانمند سازی این کودکان، خانواده به عنوان یک سیستم دیده شده و برای کمک به خارج شدن کودکان از این چرخه معیوب، نیاز بوده تا علاوه بر آن ها خانواده هایشان نیز این خدمات و برنامه ها را دریافت و در کنار فرزندانشان آموزش ببینند. 

قائم مقام معاونت حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد:در برنامه های مختلفی که در طول سال به مناسبت های ویژه بر پا شده، این کودکان به همراه رسانه ها، هنرمندان و مسئولان و با هدف افزایش اعتماد به نفس در آنان و همچنین آشنایی با وضعیت و کمک به این کودکان باتوجه به ظرفیت های موجود انجام می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار