درخواست احزاب و نهادهای مدنی تونس برای پایان محاصره غزه

احزاب سیاسی و نهادهای مدنی تونس با برگزاری مراسمی در پایتخت این کشور پایان فوری محاصره غزه را خواستار شدند.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از القدس ، حزب " المسار" تونس مراسمی را به مناسبت دهمین سالگرد محاصره نوار غزه برپا کرد و پایان محاصره این منطقه و حمایت عملی نه کلامی جامعه جهانی از فلسطینیان را خواستار شد.

همچنین نهادهای مدنی و محلی نیز دهمین سالگرد محاصره نوار غزه را گرامی داشتند و پایان فوری این محاصره ظالمانه را خواستار شدند.

مردم پایتخت تونس بار دیگر نخستین و مهم ترین موضوع محوری و اصلی عربی و اسلامی یعنی فلسطین و دفاع از آرمان فلسطینیان را در یادها و خاطره‌ها زنده کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم بر اهمیت تحریم رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کردند.

در ادامه گزارش آمده است ده سال از محاصره نوار غزه می گذرد و این روزها با روز زمین فلسطین مصادف شده است. مردم تونس با برپایی چادرهایی و اجرای فعالیت‌هایی این روز را گرامی  داشتند.

یک شهروند تونسی در این باره گفت: این روزها با روز زمین فلسطین و دهمین سالروز محاصره غزه همزمان شده است. غزه نزدیک به ده سال است که در محاصره ظالمانه‌ای قرار دارد و جامعه جهانی باید برای پایان دادن به وضع موجود اقدام عملی کند.

محمد برکه از اعضای پارلمان فلسطین نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی گفت: "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس همواره برای ضربه زدن به جامعه فلسطین در داخل اراضی اشغالی تلاش می کند. نتانیاهو در صدد مشتبه کردن امور و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها است. نتانیاهو می‌خواهد چنین وانمود کند فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی با حماس در ارتباط هستند و حماس نیز با داعش و داعشی‌ها ارتباط دارد. البته این اولین توطئه و تلاش شوم نتانیاهو نیست و آخرین آن نیز نخواهد بود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار