افزایش جذب دانشجویان خارجی در سال 94

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه جذب دانشجوی خارجی در کشور افزایش یافته است، گفت: تعداد زیادی از این دانشجویان خارجی جذب شده، عراقی بوده‌اند.

دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به گسترش تعاملات بین‌المللی در وزارت علوم اظهار کرد : سامانه زبان انگلیسی وزارت علوم راه‌اندازی شد و دانشگاه‌های معتبر باید برای معرفی خود به متقاضیان خارج از کشور، اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند. 

وی با تاکید بر اینکه جذب دانشجوی خارجی در کشور توسعه بسیار خوبی داشته است، اظهار کرد: برای مثال در طول دو سال گذشته 2 هزار و 500 دانشجوی عراقی جذب شده‌اند که دو هزار و 100 نفر آنها با هزینه شخصی خود در حال تحصیل هستند و بقیه بورسیه شده‌اند. 

سالار آملی بیان کرد: نسبت دانشجویان خارجی به کل دانشجویان میانگین 28 دانشگاهی که مورد ارزیابی قرار گرفتند، هفتاد و چهار صدم درصد است و دانشگاه امام خمینی (ره) با حدود هزار و 600 دانشجو، دانشگاه فردوسی مشهد با حدود یک هزار دانشجو، دانشگاه تهران حدود 800 دانشجو و دانشگاه قم حدود 400 دانشجو از دانشگاه‌های با بیشترین تعداد دانشجویان خارجی محسوب می‌شوند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه در مورد کشورهای هدف وزارت علوم برای توسعه تعاملات بین المللی خاطر نشان کرد: وزارت علوم برای توسعه تعاملات بین الملل با کشورهای اروپایی به عنوان کشورهای راهبردی و با کشورهای منطقه به عنوان کشورهای حوزه نفوذ در ارتباط است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.