جهاد کشاورزی خراسان رضوی پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از موفق بودن این سازمان در اجرای اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، مجتبی مزروعی گفت: تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تامین نهاده ها، کاهش هزینه های تولید و توسعه آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله و غیره از اقداماتی است که در راستای اقتصاد مقاومتی در سال ٩٤ به آنها توجه ویژه ای شده است.

وی با اشاره به خرید 110 هزار تن جو از کشاورزان در سال 94 گفت: این میزان خرید جو برابر با 40 درصد جو خریداری شده در کل کشور بود.

وی بیان کرد: تولید گندم در این استان نیز در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن، 33.5 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از توزیع 650 هزار تن نهاده های زراعی، باغی و دامی در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال اعتبارات آب و خاک در بخش آبیاری تحت فشار و لوله گذاری نیز بیش از دو برابر شده است.

مزروعی با اشاره به افزایش 14 درصدی تامین تسهیلات مکانیزاسیون و افزایش قابل توجه تسهیلات گلخانه ای گفت: پارسال شاهد افزایش 47 درصدی کشت کلزا بودیم و برای اولین بار کشت پاییزه چغندر قند در استان صورت گرفت.

وی افزود: در این مدت اعتبارات استانی 35 درصد نسبت به سال 93 افزایش داشته و 48 مرکز جهاد کشاورزی تجهیز و 464 نفر کارشناس به کار گرفته شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره مهمترین برنامه های این مجموعه در سال 1395 گفت: توجه ویژه به تنظیم بازار و بازرگانی محصولات کشاورزی، تنظیم و اجرای برنامه مدون جهت ارتقای بهره وری آب، توسعه کشت گلخانه ای، توسعه شبکه انتقال آب و آبیاری تحت فشار، ایجاد روشهای جدید و ساده برای کاهش مصرف آب، تامین نهاده ها، توسعه تکنولوژی و مکانیزاسیون کشاورزی و عرضه مستقیم محصولات و بهبود تغذیه از مهم ترین برنامه های این سازمان برای عملی کردن برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاری است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید جمال حسینی
۰۸:۵۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
با سلام ضمن تشکر از زحمات شما عزیزان