قم؛

274 اخطاریه برای واحدهای آلاینده صنعتی قم

احمدی رئیس اداره حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: 274 اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای آلاینده صنعتی و معدنی استان صادر شده است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در سال 94 براساس گزارش کارشناسان 274 مورد اخطاریه برای واحدهای آلاینده صنعتی و معدنی استان صادر شده است.

احمدی رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: این اخطاریه‌ها شامل اخطاریه آلودگی زیست محیطی، خوداظهاری، توقف فعالیت، نصب سیستم پایش لحظه‌ای، اعلام یک در هزار فروش و همچنین اخطاریه اخذ مجوز به واحدهای صنعتی و معدنی استان بوده که نسبت به سال 93 بیش از 50 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به گزارش کارشناسان و شکایت‌های مردمی و صدور اخطاریه‌های متعدد، 45 پرونده در ارتباط با واحدهای آلاینده استان در مراجع قضایی تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت که در همین ارتباط پس از اخذ دستور مقام قضایی از ادامه فعالیت 9 واحد آلاینده و غیرمجاز جلوگیری به‌ عمل آمد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم  عنوان کرد: از افزایش و ارتقای سطح نظارت و پایش زیست محیطی در استان و از سوی دیگر توجه و اهتمام هر چه بیشتر فعالان صنعتی و اقتصادی به شاخص‌ها و مؤلفه‌های زیست محیطی دارد.

در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال جاری با حمایت هر چه بیشتر مسئولان قضایی و مشارکت اقشار مختلف مردم، در برخورد قاطع با متخلفان حوزه محیط زیست و حفظ و ارتقای سلامت عمومی جامعه گام‌های مثبت و موثر بیشتری برداریم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.