اردبیل؛

افزایش بارش باران در شهرستان بیله سوار

فرماندارشهرستان بیله سوار گفت: در سال آبی جاری بارش باران در شهرستان بیله‌سوار بسیار چشمگیر بوده به طوریکه بارش باران در این شهرستان به 325 میلی متر رسیده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در بازدید از مزارع شهرستان در بیله‌سوار اظهار داشت: امسال بارش باران در شهرستان بیله سوار بسیار چشمگیر بوده به طوریکه بارش باران در سال آبی جاری 325 میلی متر گزارش شده و این آمار خوشحالی کشاورزان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه بارش باران از دیروز شهرستان بیله‌سوار، بخش‌ها و روستاهای منطقه را فرا گرفته است،گفت: انتظار می‌رود با افزایش میزان بارندگی در روزهای آتی شاهد سال زراعی بسیار پربار برای کشاورزان منطقه باشیم.

فرماندار بیله سوار بیان کرد: یکی از مشکلاتی که کشاورزی منطقه را می‌تواند با مشکل مواجه کند بیماری رنگ زرد گندم است که در این راستا آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های اساسی توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی به زارعان منطقه انجام شده و انتظار می‌رود با ارائه این آموزش‌ها بیماری رنگ زرد در محصول گندم کنترل شود.

حلیم تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین بارندگی استان اردبیل در شهرستان بیله‌سوار به ثبت رسیده است و این شهرستان در بخش‌های کشاورزی می‌تواند امسال به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد.

وی افزود: شهرستان بیله‌سوار یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان اردبیل محسوب می‌شود و نیاز است از قابلیت های کشاورزی این منطقه نهایت استفاده برای در تحقق اقتصاد مقاومتی به کار بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.